کد خبر: ۴۸۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲ 01 September 2017
 امام جمعه شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: مسلمانان در عید قربان به یاد فرمان پروردگار عالم به حضرت ابراهیم (ع) قربانی می‌کنند و در واقع ذبح قربانی به کشتن نفس اماره و خواهش های نفسانی و دنیوی اشاره دارد.
حجت الاسلام مجتبی بامری در خطبه های نماز عید سعید قربان با تبریک این عید بزرگ اسلامی اظهار داشت: شهادت حجاج ایرانی در ایام حج که هرچند سال یکبار اتفاق می افتد نشان از بی عرضگی و بی لیاقتی برگزار کنندگان مراسم معنوی حج است. 
وی گفت: امیدواریم در آینده افراد متعهد و مومن بتوانند خادم حرمین شریفین بشوند تا امنیت و آسایش حجاج فراهم شود. 
امام جمعه سراوان افزود: عید سعید قربان بزرگترین عید خداوند برای کسانی است که رضایت خداوند تبارک و تعالی را جلب می کنند و خداوند از آنها راضی است و آنها از خداوند راضی هستند. 
حجت الاسلام بامری با اشاره به ذبح قربانی گفت: مسلمانان در عید قربان به یاد فرمان پروردگار عالم به حضرت ابراهیم (ع) که ابراهیم نبی نیز از تمامی آزمایشات پیروز شد، قربانی می‌کنند.
امام جمعه سراوان ادامه داد: ذبح قربانی اشاره به کشتن نفس اماره دارد و اگر امروز انسان نتواند نفس اماره را در درون بکشد نمی تواند با شیاطین بیرون مقابله کند.
وی اظهار داشت: گرایشات مادی دنیا، خواسته های عالم مادی و زرق و برق دنیا انسان را رها نمی کند اما خوشا به حال آن افرادی که هیچ گونه تعلق خاطر به زرق وبرق دنیا نداشته و ابراهیم وار زندگی می کنند.
وی در پایان با اشاره به گوشه ای از جنایات آمریکا و آل سعود گفت: آمریکا و آل سعود شیاطین جنایت کاری هستند که این روزها جنایت هایی را علیه مردم مظلوم یمن انجام داده و موجب ویران شدن خانه ها و آواره شدن زنان و کودکان شده اند و ایران به عنوان حامی محرومان و مستضعفان نباید با شیاطین دست دوستی بدهد و همه ما باید از آنان برائت بجوییم چرا که جنایت کاران عالم جنایت های بی شماری را علیه امنیت و آسایش مردم مظلوم در نقاط مختلف جهان انجام می دهند 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار