کد خبر: ۴۸۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 01 September 2017
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اگر مشارکت بخش خصوصی در هر زمینه ای به ویژه اقتصاد مقاومتی به وجود نیاید کشور با اقتصاد دولتی به جایی نخواهد رسید.

 آیت الله عباسعلی سلیمانی در نشست شورای اداری, اعضای اتاق بازرگانی و کار گروه اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: کشوری به مثل شوروی با داشتن 80 درصد اقتصاد دولتی نتوانست رشد کند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اصل 44 قانون اساسی با هدف توجه به بخش خصوصی شکل گرفت اما در اجرا به انحراف رفتیم.
امام جمعه زاهدان گفت: وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی رضایت بخش نیست, اقتصاد نقش کلیدی در شکل گیری انقلاب اسلامی نداشت اما نقش مهمی در بقای انقلاب دارد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مشارکت دادن افراد با عزت نفس که دغدغه شان رشد و تعالی مملکت است تضمین کننده بقای انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.
آیت الله سلیمانی افزود: چقدر اعتبارات بانک ها از جمله بانک مادر(ملی) به بهانه مسائل صنعتی از خزانه بیرون آمد اما برای ساخت خانه پزشکان و خرید زمین و امثال آن هزینه شد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به سفر خود به چین گفت: مردم چین منتظر هستند ایران از طریق بندر چابهار برای آنان زمینه برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی را فراهم کند. 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های فراوانی دارد که می تواند با برقراری ارتباط با کشوری های همسایه زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت ها را فراهم کند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این نشست گفت: تولید سنتی و صنعتی در کشور جهت دهی درستی ندارند و باید آسیب شناسی کنیم تا دریابیم در تولید و تجارت کشور مشکل کجاست.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: بسیاری از تولیدات صنعتی و سنتی تولیدکنندگان کشور به دلیل کیفیت نداشتن و بازاریابی نکردن درست روی دستشان می ماند.
وی اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم مالیات از کارخانه های استان برداشته شود و یک مدت مورد حمایت قرار گیرند تا توان تولید محصولات با کیفیت بالا را داشته باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار