مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت: آب منطقه ای، منابع طبیعی و میراث فرهنگی در مدیریت سهیم و هماهنگ هستند.
کد خبر: ۴۸۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 01 September 2017
به گزارش تابناک : دلاور بزرگ نیا درباره خشک شدن دریاچه باغ ثبت جهانی عباس آباد گفت: آب و موضوع خشکسالی و اتفاقی که برای این دریاچه افتاده حتی اگر تعمدی باشد به منابع طبیعی مربوط است اما این اتفاق برای ما فرصتی را ایجاد کرده که هم سنگ های کف و هم چارطاقی این محوطه مرمت شوند.

وی گفت: حدود 130 هکتار عرضه این مجوعه طبیعی و تاریخی است که در اختیار منابع طبیعی هستند. این دریاچه یک سد تاریخی است و 400 سال پیش با توجه به نبود رودخانه در بهشهر این سد برای آب رسانی به پایین دست احداث شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران درباره مدیریت این محوطه گفت: مشاور گرفته و طرح مطالعات را انجام داده است و ضوابطی در نظر گرفته که مدیریت این منطقه در اختیار هر ارگانی باشد موظف به اجرای آن است.

بزرگ نیا با اشاره به طرح مدیریت یکپارچه محوطه تاریخی و طبیعی عباس آباد گفت: قدم بعدی مشخص شدن نهاد مدیر است. هنوز این اتفاق رخ نداده و در حال حال حاضر هر سه نهاد مسئول با هماهنگی در حال فعالیت هستند.

گفتنی است محوطه تاریخی و طبیعی عباس آباد یکی از آثار ثبت جهانی ایران در فهرست یونسکو است که به تازگی به دلیل برداشت بی روی اب و بارش کم دچار خشکی شده است. برخی می گویند خشکی عباس آباد طبیعی است و با آغاز فصل بارش این دریاچه به طور طبیعی احیا خواهد دشد.




منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار