عضو هیأت مدیره انجمن عکاسان قم مطرح کرد
عضو هیأت مدیره انجمن عکاسان قم جزئیات مباحث مطرح شده در خصوص انتخاب عکاس برتر سال قم را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۸۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ 31 August 2017
به گزارش تابناک قم، محمد اخلاقی با اشاره به خبر منتشر شده در خصوص انتخاب عکاس برتر سال استان قم گفت: در آخرین جلسه هیئت مدیره که به بهانه روز جهانی عکاس برگزار شد اعضای انجمن بحث انتخاب عکاس برتر سال استان قم را مطرح کردند و پیشنهاد داده شد تا دو عکاس که در چهارمین جشنواره بین المللی خیام حائز رتبه شده بودند به عنوان عکاس برتر سال معرفی شوند.

وی ادامه داد: اما پیشنهاد بنده این بود که برای تضییع نشدن حق دیگر عکاسان، فراخوانی داده شود و پس از بررسی عملکرد و رزومه عکاسان استان توسط داوران عکاس برتر سال انتخاب و معرفی شود و از آنجا که فرصت کافی برای این کار نبود قرار شد در مراسم گرامیداشت روز عکاس از دو عکاس حائز رتبه در جشنواره خیام فقط تقدیر شود و انتخاب عکاس برتر سال استان قم در فرصت بعدی انجام و اعلام شود چرا که به دور از عدل و انصاف است که یک عکاس صرف کسب رتبه در جشنواره به عنوان عکاس برتر سال معرفی شود.

این عکاس برجسته قمی ادامه داد: اما در روز مراسم گرامیداشت روز عکاس متاسفانه در تقدیرنامه‌های این دو عکاس  عنوان عکاس برتر سال استان قم قید شده بود که یکی از این دوعکاس با انتشار خبر آن در رسانه مطبوع خود موجب شد تا دیگر عکاسان استان از این موضوع اعلام نارضایتی کرده و انتقاداتی را به انجمن عکاسان وارد کنند.

اخلاقی تصریح کرد: انجمن عکاسان استان قم تاکنون هیچگونه بررسی روی آثار و رزومه عکاسان قم انجام نداده و هرگونه خبری را در این خصوص تکذیب می‌کند.

وی با اشاره به این عمل اداره کل ارشاد که سهوا و با نیت تقدیر از این دو عکاس انجام شده بود و پیامدهایی را به دنبال داشت تاکید کرد: به زودی عکاس سال استان قم معرفی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان استان قم تصریح کرد: این موضوع ثابت می‌کند که جلسات هیئت مدیره سوری بوده و آنچه در عمل اجرایی می شود خلاف تصمیمات اتخاذ شده در جلسات است.

لازم به ذکر است محمد اخلاقی خود یکی از دو عکاسی است که در جشنواره بین المللی خیام در دو بخش حائز رتبه برتر شد. وی در یک بخش موفق به کسب مدال نقره این جشنواره بین المللی هشد و در بخش دیگری نیز شایسته تقدیر شناخته شد اما حاضر به پذیرفتن عنوان عکاس برتر سال نشده و این عنوان را منوط به بررسی عملکرد همه عکاسان استان دانست تا حق دیگران ضایع نشده و باعث بی انگیزگی دیگر عکاسان استان نشود.

یادآور می‌شود اثر دیگر عکاس قمی در جشنواره خیام به عنوان شایسته تقدیر معرفی شده بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار