مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: برابر با امار ارائه شده از مرکز امار ایران فارس در موضوع نرخ بیکاری جایگاه ۱۳ را دارد.
کد خبر: ۴۸۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 31 August 2017
مختاری با اشاره به اینکه مردم نباید به شایعات و برخی صحبت های نادرست توجه کنند تاکید کرد: طی چند سال گذشته تلاش های زیادی در موضوع اشتغال و رفع بیکاری در استان فارس انجام شده است.

وی ادامه داد: برابر با آمار ارائه شده  از جانب مرکز امار ایران استان فارس رتبه ۱۳ کشور در موضوع نرخ بیکاری را دارد که این نشان از موفقیت در فعالیت های اشتغال آفرین در فارس است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: به این جایگاه راضی نیستیم و به طور حتم تلاش خود را برای بهتر شدن وضعیت به کار خواهیم بست اما در مقایسه با چند سال قبل وضعیت استان فارس در موضوع اشتغال و بیکاری تفاوت کرده است.

 معلوم نیست منظور جناب مدیر از شایعات و صحبت های نادرست چیست؟به هر حال با توجه به آمارهایی که خود ایشان از وضعیت اشتغال فارس داده اند باید گفت که وضعیت دیار پارس با این همه پتانسیل به هیچ وجه مناسب نیست و به نظر نمی رسد باید از رتبه سیزدهم استان احساس خوشحالی کرد.
 
البته مسلما ارتقای رتبه و پیشرفت استان در این امر جای بسی امید دارد. امیدواریم در دولت بعد هم این نشود که بگویند آمار دولت قبلی اشتباه بوده است و اوضاع خرابست و مثلا رتبه خراب استان هم با کلی پیشرفت بوده است و باید خوشحال باشیم و خلاصه چرخه قربانی شدن استان در دولت ها تا ابد ادامه پیدا کند.
 
مختاری در خصوص وضعیت فضای کسب و کار در فارس نیز گفت: طبق آخرین آمار اتاق بازرگانی ایران، استان فارس در موضوع فضای کسب و کار رتبه چهارم کشور را دارد که این نشان از مناسب بودن فضای کسب و کار و توجه به اقتصاد در استان فارس دارد.

وی یادآور شد: اولویتی که مد نظر قرار داده شده در استان فارس، حفظ اشتغال های موجود با استفاده از ایجاد کارگروه های رفع موانع تولید و یا تعامل گسترده میان دستگاه ها است که در این مسییر موفقیت های مناسبی کسب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار