معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با مهیا شدن زیرساخت های لازم ، بورس مبادله ای برنج در مرکز بین المللی و پایانه صادراتی برنج ایران در شهرستان آمل راه اندازی می شود.
کد خبر: ۴۸۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 31 August 2017
 مجتبی خسروتاج روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات مدیره پایانه صادراتی برنج ایران در آمل افزود : باعث خوشحالی است ،بورس برنج در استانی که قطب تولید این محصول راهبردی است، راه اندازی می شود که با ساخت پایانه برنج ، زنجیره تولید ، فرآوری و خرید و فروش و تجارت بین المللی آن را هم در اختیار گرفته است .
 
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت : ساخت پایانه برنج برای مبادله این محصول استراتژیک کشور که از نظر عطر ، طعم و کیفیت مورد توجه مصرف کنندگان داخلی و نیز مخاطبان خاص خارجی است، ضروری بود و با فعال شدن این مرکز تا 2 ماه آینده ، نگاه صادراتی به این محصول تقویت و زمینه ارتباط بیشتر با تجار و مشتریان دیگر کشورها مهیا می شود.
 
خسروتاج افزود : راه اندازی بورس برنج در این پایانه صادراتی هم فضای رقابتی را رقم خواهد زد و سبب شفاف تر شدن قیمت ها و تنوع محصولات خواهد شد.
 
استان مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید ، بیش از 40 درصد نیاز کشور به این محصول را تامین می کند.
 
فاز نخست مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران که هم اکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا 2 ماه آینده بهره برداری می شود.
 
این مجموعه در زمینی به مساحت بیش از 170 هزار مترمربع در حال ساخت است که 50 هزار مترمربع آن انبار برنج و 6 هزار متر مربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات است، تاکنون بیش از 700 میلیارد ریال توسط بیش از 430 سهامدار مرکز برای آن هزینه شده است.
 
با بهره برداری از فاز نخست این پایانه سالانه برای حدود 350 هزار تن برنج و در فاز نهایی تا 700 هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری، خرید ، فروش و صادرات ایجاد می شود.
 
ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج ، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از دیگر اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در مازندران است .
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار