وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت افزایش سواد عمومی مردم را لازم دانست و یادآور شد: توسعه تخت‌های بیمارستانی و بهبود مراکز درمانی ضروری است اما باید در ابتدا مراقبت برای سلامتی مورد توجه باشد.
کد خبر: ۴۸۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 31 August 2017
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: شرایط اقتصادی بیمارستان‌ها مطلوب نیست و برای رفع این مشكل گشایش بیشتری در وضع پرستاران نیز انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان 186 تخت خوابی شهید قدوسی نهاوند در جمع خبرنگاران با اظهار خوشحالی از حضورش در جمع مردم استان همدان در آغاز کار دولت دوازدهم و همچنین بهره‌برداری از بیمارستان شهید قدوسی افزود: امیدواریم بیمارستان شهید قدوسی در دو ماه آینده به بهره برداری کامل خود برسد.

وی با بیان این که بالغ بر 150 پروژه در حوزه بهداشت و درمان در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: علاوه بر طرح تحول سلامت که در دولت یازدهم شروع شد در حوزه بیمه و ارائه خدمات و توجه به بهداشت عمومی اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت افزایش سواد عمومی مردم را لازم دانست و یادآور شد: توسعه تخت‌های بیمارستانی و بهبود مراکز درمانی ضروری است اما باید در ابتدا مراقبت برای سلامتی مورد توجه باشد.

وی اقدامات آموزش و پرورش در حوزه بهداشت و درمان را بر شمرد و اضافه کرد: فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده و والدین نیز در کنار دیگر نهادها باید به تحقق سیاست پیشگیری کمک کنند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان فشار عمده کاری بر قشر پرستار است، البته ماماها و نیرو‌های آزمایشگاهی نیز این طور هستند، اما تعداد نیروی انسانی متناسب با تعداد تخت و نیازها نیست به این معناست که بار چند نفر بر دوش یک نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه باید برای تأمین نیروی انسانی متفاوت از دیگر دستگاه‌ها عمل شود زیرا شرایط و موقعیت کاملاً اورژانسی است و باید به خوبی عمل شود.

وزیر بهداشت افزود: شرایط اقتصادی بیمارستان‌ها مطلوب نیست و برای رفع این مشکل گشایش بیشتری در وضع پرستاران نیز انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار