جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز اعلام کرد که 8 نفراعضای یک باند آدم ربایی ، جعل و کلاهبرداری در این استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۸۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 31 August 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ محمد کریم بیات روز پنجشنبه در گفت و گو با خبر نگاران افزود:در پی ارجاع یک فقره پرونده آدم ربایی ازشعبه 22 دادسرای عمومی و انقلاب کرج به پلیس آگاهی استان البرز ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی این پلیس قرار گرفت . 
وی اضافه کرد:در تحقیقات اولیه از شاکی پرونده مشخص شد که در روز حادثه برای خرید مایحتاج روزانه از منزل خارج می شود که ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید با زور و تهدید وی را سوار خودرو کرده و پس از ضرب وشتم و درگیری او را به جای نامعلومی انتقال و در یک اتاق تاریک با دست و پا و چشم بسته زندانی می کنند . 
وی خاطر نشان کرد : متهمان پس از گذشت چند روز از گروگان گیری از وی اثر انگشت های زیادی را روی برگه های سفید گرفته و با توجه به اینکه به صورت مجردی زندگی می کرده با استفاده از دسته کلید به منزل وی رفته و کلیه اسناد و مدارک هویتی و مالکیتی شاکی را به سرقت برده و پس از یک هفته او را رها کردند. 
بیات افزود : با توجه به برداشت مبلغ یک میلیارد و 230 میلیون ریال از حساب فرد گروگان و ارائه وکالتنامه جعلی ، استعلام از بانک های مربوطه انجام و مشخص شد که حساب های شاکی توسط دو نفر برداشت و به حساب فردی به نام «م-پ» واریز شده است . 
جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان این که متهمان پس از انتقال وجوه بلافاصله حساب خود را خالی و کلیه آدرس های اعلامی آن ها به بانک نیز واهی بوده است اظهار داشت : این فرضیه که متهمان آدم ربایی با یک باند جاعل در اعمال مجرمانه خود همکاری می کنند قوت گرفت . 
وی افزود : در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که در واقع باند مذکور متشکل از افراد آدم ربا و جاعل مدارک هستند که با استفاده از کارت ملی و شناسنامه شاکی با جعل کارت ملی وی و تصویر فردی همسن و سال او اقدام به تنظیم وکالتنامه های جعلی کرده و اموال وی شامل پول نقد ، زمین و آپارتمان وی به مبلغ دو میلیارد ریال به نام متهمان ثبت شده است. 
وی افزود : ماموران دفترخانه ای که اقدام به ثبت اسناد جعلی می کرد شناسایی و از طریق متصدی دفتر یک از افراد جاعل در تهران شناسایی و در چند عملیات پلیسی به همراه دو نفر دیگر از همدستانش دستگیر و اذعان داشتند که از هویت افراد آدم ربا اطلاعی ندارند. 
وی گفت: درادامه ، تحقیقات برای شناسایی افراد آدم ربا آغاز شد تا اینکه با اقدامات پلیسی و رد زنی های اطلاعاتی فردی به نام «م – پ» شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در اعترافات نامبرده سه نفر از همدستانش در تهران و دو نفردیگر نیز در شهر مشهد دستگیر شدند . 
سرهنگ بیات اظهار داشت : متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر دو فقره آدم ربایی و کشف پیش دستانه آدم ربایی اعتراف کرده و گفتند که نقشه آدم ربایی صاحب خانه یکی از اعضای باند را نیز طرح ریزی کرده بودند و با بدست آوردن اسناد و مدارک مالکیت صاحب منزل ، وکالتنامه جعلی تنظیم کرده و قصد داشتند تا در همان شب اعضای خانواده اش را با نقشه یکی پس از دیگری به سر قرار کشانده و پس از حبس در منزل و گرفتن اثر انگشت با همان وکالتنامه جعلی ، آپارتمان را به نام خود ثبت کنند . 
جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان این که متهمان با قرار بازداشت موقت جهت روشن شدن زوایای پنهان و اعمال مجرمانه خود در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند گفت : شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری و یا آدم ربایی قرار گرفته اند خواست تا جهت طرح شکایت خود به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند. 
این افراد به 2 میلیارد ریال کلاهبرداری و سرقت دراستان البرز اعتراف کردند. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار