رئیس میراث فرهنگی سقز خبر داد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز از آغاز عملیات مرمت اثر ملی حمام تاریخی قلندر این شهرستان از آثار دوران قاجاریه خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 31 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، حمید گلالی‌پور در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اثر ملی حمام تاریخی قلندر از بناهای قدیمی سقز است که در روستایی به همین نام در 30 کیلومتری سقز قرار گرفته و از محل اعتبارات ملی برای مرمت آن یک میلیارد و 150 میلیون ریال هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از ساخت این حمام تاریخی و با ارزش در سال های گذشته تخریب و دچار آسیب شده بود، گفت: این اثر توسط استاد یدالله بی‌نیاز مرمت خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز تصریح کرد: روستای قلندر این شهرستان به واسطه وجود بناهای تاریخی و آثار طبیعی گردشگری، ظرفیتی مهم برای توسعه گردشگری از جمله بوم گردی و رونق اقتصادی روستا است.

وی گفت: در این روستا، عمارت تاریخی فاتح فیض‌اله بیگی مربوط به دوران قاجار که در فهرست آثار ملی هم ثبت شده، نیز وجود دارد که قرار گرفتن این 2 اثر در نزدیکی سد شهید کاظمی، فرصتی مناسب برای استفاده گردشگران و رونق اشتغال و کسب و کار مردم روستا است.

گلالی‌پور با بیان اینکه از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان کردستان 3 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت عمارت تاریخی فاتح فیض‌اله بیگی پیش بینی شده است، افزود: مرمت این اثر هم به محض تخصیص بودجه آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار