مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه2 گفت: در دوسال اخیر 80 هزار تن به ظرفیت سیلو های استاندارد ذخیره سازی و نگهداری گندم در استان مازندران اضافه شده است.
کد خبر: ۴۸۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 31 August 2017
به گزارش تابناک : سید محمد جعفری گفت : شرکت غله منطقه 2 سیلوسازی را برای نگهداری مناسب گندم مد نظر دارد و آن را به عنوان اولویت های کاری خود دنبال می کند.

وی از مازندران به عنوان یکی از استان های پیشتاز در زمینه کیفیت تولید گندم و آرد نام برد.

توسعه حمل ریلی گندم برنامه استراتژیک شرکت غله

مدیر عامل شرکت غله منطقه 2، حمل ریلی گندم را یکی از برنامه های این شرکت برشمرد و افزود :  از سال گذشته بستر حمل ریلی گندم در سیلوی شهرستان نکا واقع در شرق این استان فراهم شده است.

وی اعلام کرد: پارسال 70 هزار تن گندم از سیلوی شهر نکا به صورت ریلی به استان های؛ هرمزگان، یزد، اصفهان و سیستان و بلوچستان حمل شد و امسال نیز 86 هزار تن دیگر از این طریق به استان های دیگر حمل می شود.

جعفری یکی از مزایای حمل ریلی گندم را کاهش 70درصدی هزینه حمل نسبت به حمل و نقل جاده ای اعلام کرد و گفت: همچنین کاهش ترافیک جاده ای مزیت دیگر این روش است زیرا به ازای حمل هر یکهزار تن گندم ، می بایست 50 دستگاه کامیون و تریلی در جاده ها تردد کنند.

افزایش پنج برابری خرید دانه های روغنی

مدیرعامل شرکت غله منطقه 2 خرید محصولات کشاورزی راهبردی را بخشی از فعالیت این شرکت برشمرد و اظهار داشت: امسال یکصد هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری و تاکنون 75 درصد مطالبات 128 میلیارد تومانی آنان پرداخت شده است .

وی گفت که بقیه مطالبات گندمکاران مازندران بزودی پرداخت خواهد شد.

جعفری همچنین از افزایش پنج برابری خرید دانه های روغنی از کشاورزان مازندران و گلستان در سال جاری خبر داد و افزود : امسال 70 هزار تن دانه های روغنی در سطح منطقه خریداری شده است و این در حالی است که پارسال شرکت غله بیش از 17 هزار تن کلزا از کشاورزان این 2 استان خریداری کرده بود.

ارتقای کیفی نانوایی های مازندران

مدیر عامل شرکت غله منطقه 2  از اجرای برنامه های ارتقای کیفی نانوایی ها در مازندران به عنوان برنامه پیش روی  این شرکت یاد کرد و گفت: هم اکنون بیش از چهار هزار نانوایی در این استان فعال هستند که سه هزار و 400 نانوایی آرد یارانه ای دریافت می کنند و 700 نانوایی هم آزادپز هستند.

وی افزود: کمتر از 30 درصد از نانوایی های مازندران درجه 1 و 2 هستند و باید تلاش شود تا رتبه نانوایی های درجه 3 و 4 ارتقا یابد.
جعفری درپایان اظهار کرد: در مازندران 19 کارخانه آرد فعالیت دارد که سالانه 400 هزار تن گندم را به آرد تبدیل می کنند.







منبع : غلات نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار