در سفر جوانترین وزیر دولت روحانی به یاسوج چه گذشت؟
به آقای روحانی رئیس جمهور بفرمایید که رأی ۲۴ میلیونی و جوانانی که به شما رأی دادند خواسته‌ها و مطالباتی از شما داشتند که متأسفانه کابینه دوازدهم خواست جوانان و مردم نبود و آنها از شما گلایه دارند.
کد خبر: ۴۸۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 31 August 2017
همانگونه که اعلام شده بود ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، از شب گذشته و با حضور در برنامه شبکه دنا ، برنامه های خود را در کهگیلویه و بویراحمد به طور رسمی آغاز کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آذری جهرمی به عنوان جوانترین عضو کابینه که اتفاقا مورد علاقه ی تاجگردون یکی از نمایندگان استان هم بود، از شب گذشته برنامه های خود در استان را آغاز کرد و پس از حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی دنا ، صبح امروز در  نشست با مدیران استان و در آخرین برنامه در شورای اداری استان حاضر شد.
در سفر وزیر ارتباطات هم برخی پروژه های مرتبط با حوزه ی فناوری و اطلاعات ، افتتاح شد و هم یکی از پروژه های اقتصادی غیر مرتبط با حوزه وزارت ارتباطات به بهره برداری رسید.
خبر خوش برای چیتاب ، لوداب و سرفاریاب و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
محمد جواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت: رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات از 27 در خرداد ماه 1392 به رتبه 15 در حال حاضر رسیده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعداد یک هزار و 641 روستا در این استان وجود دارد، بیان کرد: در دولت دوازدهم هدف رعایت عدالت اجتماعی و کاهش شکاف ارتباطی به ویژه در جامعه روستایی است.
وی تصریح کرد: این استان علی رغم اینکه در بسیاری از شاخص‌ها در محرومیت قرار دارد ولی در حوزه ارتباطات جز استان‌های پیشرو در کشور است.
جهرمی با اشاره به خدمات مطلوب دولت یازدهم در حوزه ارتباطات، گفت: 23 هزار روستا در کشور در 2 پروژه به اینترنت متصل شد و از مجموع 36 هزار روستای بالای 20 خانوار تا پایان برنامه مشکل آنتن‌دهی موبایل، اینترنت و تلفن ثابت را حل می‌کنیم.
وی با بیان اینکه سه نماینده استان درمجلس و مجموعه اجرایی دولت در استان تلاش‌های زیادی برای توسعه ارتباطات در استان انجام دادند، بیان کرد: سال گذشته از مجموع 17 شهر استان 14 شهر تحت پوشش نسل 3 و 4 قرار گرفت و شهرهای سرفاریاب، لوداب و چیتاب نیز امسال به صورت کامل پوشش داده می‌شوند.
جهرمی با اشاره به اینکه در سال 92 تنها 82 هزارنفر از مردم این استان به اینترنت دسترسی داشتند، گفت: امروز 370 هزار نفر به اینترنت دسترسی دارند و ظرفیت کاربران استان در استفاده از موبایل 4.5 برابر شده است.
ایجاد سالانه 100هزار شغل بوسیله وزارت ارتباطات
وی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات اساسی جامعه بیکاری است، عنوان کرد: هر استانی باتوجه به ظرفیت‌های خود از جمله در حوزه کشاورزی، گردشگری، دامپروری و صنعت می‌تواند برای ایجاد اشتغال سرمایه گذاری کند و اشتغال در حوزه فناوری نیز یک ظرفیت مطلوب در جهان امروز است.
آذری جهرمی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان کشور در شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت و سامسونگ مشغول به فعالیت هستند، گفت: فناوری اطلاعات با زندگی روزمره مردم در ارتباط است و می توان از همین ظرفیت برای ایجاد اشتغال و خدمات‌دهی مطلوب‌تر به مردم استفاده کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های فناوری و توسعه آنها در این استان  به رشد این صنعت کمک می‌کند و دو معاون این وزارت خانه در نشست‌هایی با مسئولان دانشگاه‌های دولتی و آزاد یاسوج و اعضای شورای شهر به بررسی این موضوع به و شناسایی ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال به صورت تخصصی می‌پردازند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: براساس برنامه ششم دولت باید سالانه 950 هزار شغل در کشور ایجاد کند که 100 هزار شغل از این تعداد باید از سوی این وزارت خانه مهیا شود و باتوجه به اینکه سیاست دولت بر کوچک سازی بدنه است به طور قطع باید از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده کند.
 افتتاح شرکت رایحه گل دنا
 شرکت تعاونی رایحه گل دنا با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 صبح امروز شرکت تعاونی رایحه گل دنا با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات, استاندار, نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و برخی مسئولان استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
شرکت تعاونی رایحه گل دنا با فعالیت پرورش گل رز هلندی در زمینی به مساحت 7 هزار متر با مساحت مفید 4 هزار متر راه‌اندازی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: این تعاونی سالانه 540 هزار شاخه گل رز هلندی تولید می‌کند.
جعفر گوهرگانی افزود: 13 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که از این میزان بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و مابقی سهم آورده سرمایه‌گذار است.
وی عنوان کرد: این طرح در روستای نرگاه شهرستان بویراحمد اجرا و برای 6 نفر شغل ایجاد کرده است.
بهره برداری افتتاح  ۶ پروژه مخابراتی ‌کهگیلویه و بویراحمد
بهره برداری از 6 پروژه مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات, استاندار, نماینده بویراحمد و دنا و برخی از اعضای شورای اداری از دیگر برنامه های امروز این سفر بود.
مدیرکل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: 6 پروژه مخابراتی با اعتباری افزون بر 334 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
عبدالحسین افتخاری افزود: نصب راه‌اندازی 39 سایت بی تی اس با قابلیت تری جی, نصب و راه‌اندازی 96 سایت بی تی اس با قابلیت تری جی, اجرای 16 کیلومتر فیبر نوری و پروژه تجمیع مرکز دیتا از جمله این پروژه‌ها‌ست.
وی عنوان کرد: بازسازی و بهینه سازی 88 دستگاه کافوی مسی و نصب و راه‌اندازی 25 سایت بی تی اس با قابلیت تو جی نیز در سفر وزیر ارتباطات در این استان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 ایران در زمینه فناوری های نوین جز برترین های دنیااست
 مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ایران در زمینه فناوری‌های نوین موبایل جزو کشورهای برتر دنیا است و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.
رسول سراییان در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در دولت یازدهم در حوزه موبایل فناوری نسل 3 و 4 هبچ گونه عقب افتادگی در دنیا نداریم.
وی بیان کرد: سال گذشته توسعه فناوری فیبر نوری به عنوان یک زیرساخت اصلی مورد حمایت ویژه قرار گرفت و هم‌اکنون آمادگی لازم برای تامین فیبر نوری دستگاه‌های اجرایی را داریم ولی در صورتی که مجوزهای لازم را اخذ کرده باشند.
سراییان ابراز کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 5 سال آینده شبکه‌های سیم مسی تبدیل به تار نوری می‌شود تا دولت الکترونیک و توسعه کسب و کار بر این زیرساخت مستقر شد.
وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال 9 میلیارد تومان در بخش انتقال سرمایه‌گذاری می‌شود.
سراییان تاکید کرد: شرکت مخابرات در زمینه خدمات‌دهی به مناطق روستایی و کمتر برخوردار از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و این مهم جزو اولویت‌های این شرکت است.
کهگیلویه و بویراحمد پر مصرفترین های ایران در استفاده از اینترنت نسل 4
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، هم در نشست شورای اداری ، استان های کهگیلویه و بویراحمد، تهران و خوزستان را پر مصرف ترین استانها در استفاده از نسل ۴ اینترنت عنوان کرد.
صدوقی افزود: میزان ترافیک مصرفی این استانها بیش از ۴۱ درصد است.
وی همچنین از سرمایه گذاری ۳۷ میلیارد تومانی این شرکت در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبرداد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ۹۵، ۵۲میلیارد تومان سرمایه گذاری شده بود.
صدوقی عنوان کرد: درسال جاری ۵۹ سایت نسل ۴.۵ ایجاد و ۱۲۲ سایت نوسازی شده است.
وی بیان کرد: طی سه ماه آینده ۱۵ میلیارد تومان دیگر در این استان سرمایه گذاری می شود.
صدوقی اظهار کرد: ۲۸ نقطه گردشگری و روستایی طی سال جاری از نسل سوم اینترنت برخوردار می شوند که سه نقطه هم اکنون بهره مند شده است.
وی گفت: هم اکنون ۱۸۵ سایت نسل سه، ۱۴۱ سایت نسل چهار و ۳۲۱سایت نسل دو در استان راه اندازی شده است.
وی رتبه استان در پوشش همراه اول را چهارم کشور عنوان کرد و گفت: ایجاد نسل سه و چهار در همه روستاهای استان در دستور کار است.
پیشنهاد نماینده بویراحمد و دنا به وزیر ارتباطات
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: استان دارای قابلیت های فراوان طبیعی و انسانی بوده و  امید است استان به عنوان پایلوت فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی شود.
غلام محمد زارعی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد افزود: در همه زمینه ها استان می تواند پایلوت مناسبی برای توسعه باشد، و رشد و پیشرفت یابد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: صدور مجوز پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان نیاز است و می توان از این ظرفیت برای توسعه مخابراتی، ارتباطی و سایر حوزه ها استفاده کرد.
زارعی اظهار کرد: وزیر ارتباطات برنامه های خوبی برای توسعه استان دارد و امید است این مهم عملیاتی شود.
انتقاد یک اصلاح طلب از روحانی در حضور وزیر
رئیس بنیاد ایران‌شناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گلایه مردم ما را نسبت به چینش کابینه دوازدهم به آقای رئیس جمهور اعلام کنید.
علی کامرانی صبح امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات و به ریاست سید موسی خادمی استاندار این استان برگزار شد، با بیان اینکه جنس صحبت‌های من با حوزه کاری شما متفاوت است، اظهار کرد: به آقای روحانی رئیس جمهور بفرمایید که رأی ۲۴ میلیونی و جوانانی که به شما رأی دادند خواسته‌ها و مطالباتی از شما داشتند که متأسفانه کابینه دوازدهم خواست جوانان و مردم نبود و آنها از شما گلایه دارند.
رئیس بنیاد ایران شناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بخواهیم توسعه شکل بگیرد باید در چینش نیروها و مدیران نیز اصلاحاتی صورت گیرد و آنچه که خواست مردم بود در کابینه دوازدهم ظهور و بروز نکرد.
کامرانی تصریح کرد: این گلایه ما را به آقای رئیس جمهور اعلام فرمایید.
برخی از مدیران حاضر در جلسه هنگام صحبت‌های کامرانی گفتند که این صحبت‌ها جایش اینجا نیست که بعضی مدیران نیز هم موافق حرف‌های رئیس بنیاد ایران شناسی بودند.
بعد از پایان صحبت‌های کامرانی بعضی مدیران او را به شدت مورد تشویق قرار دادند.
 سخنان سیاسی وزیر
 آذری جهرمی صبح امروز در نشست شورای اداری کهگیویه و بویراحمد که به ریاست استاندار و با حضور مدیران ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برگزار شد، به رأی مردم به دولت و مسیری که رئیس جمهور برای توسعه کشور در نظر گرفته است، اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور مسیری را برای آینده کشور در نظر گرفت و مردم هم به همین مسیر رأی داده‌اند.
وی افزود: آقای رئیس جمهور هم قبلاً در صحبت‌های خود که فرموده بودند با هر کسی در هر سطحی که بخواهند انحرافی در این مسیری که به مردم وعده داده‌ام، به وجود بیاورد، برخورد می‌کنم.
وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات تصریح کرد: رئیس جمهور گفت به قولی که به مردم داده‌ام برای تحقق آنها از جانم هم می‌گذرم.
وی اضافه کرد: مردم به مسیر رأی داده‌اند نه به اینکه چه کسی بیاید یا نیاید. باید از آنچیزی که باعث تندروی و به هم خوردن آرامش در جامعه می‌شود، دوری و خودداری کنیم.
آذری جهرمی با بیان اینکه اصل بر وعده‌های است که به مردم داده شده، گفت: البته دولت باید به خواسته‌های گروه‌های سیاسی پاسخ دهند، اما آنچه که اهمیت دارد، مسیر است نه افراد. اگر کسی در این مسیر حرکت کرد، می‌ماند و اگر کسی هم خارج شوند، دیگر در دولت جایی ندارد ضمن اینکه در گذشته هم کسانی بودند که به این مسیر خیانت کردند.
وی با بیان اینکه حوزه اقتصادی مشکل اصلی جامعه است، اظهار کرد: مهمترین چالش جامعه ما بیکاری است که قشر زیادی از جوانان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند و بیکاری یعنی هدر رفت بزرگترین سرمایه کشور و از طرفی کسانی که باید از حافظ امنیت و فرهنگ کشور باشند به تهدید تبدیل می‌شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در گذشته در حوزه‌های اصلی سرمایه‌گذاری نشده و بیشتر در حوزه‌هایی که برای عده‌ای منفعت مقطعی داشته سرمایه‌گذاری کردند.
آذری جهرمی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های که توان سرمایه‌زایی برای کشورمان دارد، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار داشت: ۱۰۰ هزار شغل در حوزه‌ فناوری اطلاعات بر اساس تعهداتی که قبل داده شده، در این دولت ایجاد می‌کنیم.
وی افزود: ۳۰ درصد خطوط اینترنت ما سرعت مطلوب ندارد که ما باید از این حوزه با ارائه خدمات ثروت‌زایی کنیم.
وی گفت: این ثروت زایی با ارائه خدمات، خدمات با خلاقیت که خلاقیت همه از جوانان این کشور بروز می‌کند، به دست می‌آید.
در این جلسه علی کامرانی از اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد از چینش کابینه دوازدهم آقای روحانی انتقاد کرد و گفت: این کابینه خواست مردم نبود و آنها گلایه دارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کلاکرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
خخخخ کامرانی کیه دیگه
بگو این کلاکرو بازی هات رابزار کنار چهره سوخته دیگه گور خودت را بااین کارهات کندی
جهرمی انگار چشم اصلاح طلبان داره که تو داری بهش اعتراض میکنی
واقعا خنده داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار