کد خبر: ۴۸۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 31 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر کل حفاظت محیط زیست استان يزد با اشاره به افزایش ضریب مشارکت اجتماعی مردم در حفظ محیط زیست كه حتي منجر به جلب مشارکت بیش از 300 شکارچی برای حفاظت از تنوع زیستی استان شده، گفت: اين رشد  مشاركت مردمي، افزایش جمعیت گونه‌های برجسته حیات وحش استان را به دنبال داشته است.

«سید حسین سادات موسوی»‌ ضمن گراميداشت هفته دولت، يكي از مهمترين اقدامات محيط زيست استان در يك سال اخير را واگذاري قرق‌هاي خصوصي در استان ذكر و تصريح كرد: به دنبال مصوبه شورای عالی محیط زیست كشور، سه مورد قرق اختصاصی در استان برای اولین بار در کشور عملياتي شد.

وی در اين باره افزایش جمعیت حیات وحش به ویژه آهو در منطقه حفاظت شده کالمند با همیاری قرقبانان را يادآور شد و در ادامه با اشاره به افزایش ضریب مشارکت اجتماعی مردم در حفظ محیط زیست، خاطرنشان كرد: با افزایش فعالیت تشکل‌های غعال غیر دولتی محیط زیست، جلب مشارکت بیش از 300 نفر شکارچی برای حفاظت از تنوع زیستی استان و افزایش جمعیت گونه‌های برجسته حیات وحش و رشد 40 درصدی نسبت به کل سمن‌های زیست محیطی موجود فراهم شده است .

سادات موسوي اجرای طرح تفضیلی اثر طبیعی ملی سرو شهرستان ابرکوه برای اولین بار در کشور و افتتاح طرح گردشگری و محیط‌زیستی باغ آهو در شهرستان مهريز از ديگر اقدامات مهم اين اداره كل در سال‌هاي اخير برشمرد.

به گفته‌ي وي، انجام پژوهش‌هاي کاربردی از طریق جلب پایان‌نامه های ارشد دانشجویی بدون صرف هیچ گونه هزینه و تجهیز کوره‌هاي استان به وي‍ژه كوره‌هاي آجرپزي به سیستم کنترل آلایندگی از جمله فعالیت‌های اداره كل محیط زیست استان بوده است.

وی با اشاره به خسارات ناشي از خشكسالي بر محيط‌زيست استان عنوان كرد: این اداره کل در راستای اجرايي شدن تعریف شعاع ممنوعه و ایجاد محدودیت برای استقرار واحدهای صنعتی بزرگ آلاینده و آبخواه در محور عقدا -  مهریز( دشت یزد اردکان)، فعالیت‌های موثر خود را گسترش داده است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از دو هزار و 850 واحد پایش‌های شبانه روزی از واحدهای صنعتی استان در طول سال خبر داد و در ادامه اظهار کرد: از جمله کوشش‌های اداره محیط زیست در راستای برآورد اهداف عالی این اداره كل در د ولت يازدهم عقد 10 تفاهم‌نامه از جمله با اداره کل آموزش و پرورش، شورای اسلامی استان، دادگستری استان، دانشگاه آزاد میبد، استانداری و اداره کل استاندارد استان بوده است .

وي در اين باره به عقد تفاهم‌نامه‌هايي با جهاددانشگاهی، دانشگاه یزد و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنين تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان كه در سال گذشته منعقد شد، اشاره كرد.

وی به تصويب بودجه پنج میلیارد ریالی برای حفاظت محیط زیست در سفر استاني دولت تدبير و اميد اشاره كرد و گفت: اين اعتبار عملیاتی شدن برنامه‌ها و اهداف طرح در سال جاری و سال آینده  را به دنبال دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه اعلام كرد: به منظور حفاظت از گونه در خطر انقراض يوز آسيايي در پهنه‌هاي زيست محيطي استان در مناطق بافق و خرانق، دو باب ساختمان به منظور تحقیقات یوز آسیایی در استان  به همت اداره کل حفاظت محیط زیست افتتاح و راه‌اندازی شده است .

وي همچنين گفت: جاری‌سازی رویکرد مدیریت سبز براساس ماده 190 برنامه پنج ساله توسعه کشور در استان یزد منجر به دریافت لوح سیمین كشور با توجه به اجرای قوانین سیستم مدیریت سبز در اداره کل محیط حفاظت محیط زیست استان شد .

سادات موسوي در پايان از ديگر دستاوردهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته  را نيز کسب عنوان روابط عمومی فعال در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور، هماهنگی جهت ارسال آثار هنرمندان یزدی به جشنواره فیلم سبز، کسب رتبه اول و دوم در طراحی پوستر، کسب رتبه در انیمیشن زیست محیطی  ذكر كرد و افزود: کسب مقام مدیر نمونه در توسعه و ترویج فرهنگ نماز و کسب مقام دوم طراحی پوستر در جشنواره رضوی و محیط زیست از دیگر افتخارات كسب شده این اداره کل به شمار می رود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار