رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قیمت مصوب برای عرضه گوسفند زنده به مناسبت عید قربان را به ازای هر کیلوگرم بین 15 هزار و 500 تومان تا 16 هزار و 500 تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۴۸۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 31 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی ، اظهار کرد: نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان بر قیمت عرضه گوسفند زنده نظارت خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: اداره استاندارد نیز بر باسکول‌های عرضه کنندگان دام زنده نظارت خواهد داشت تا شاهد کم‌فروشی فروشندگان دام زنده نباشیم.

شهبازی با اشاره به حضور دامپزشک در مراکز عرضه دام زنده، اظهار کرد: از عصر امروز(نهم شهریور) در 14 مرکز در سطح شهر کرمانشاه گوسفند زنده عرضه می‌شودشهبازی از مردم خواست تا گوسفند زنده را فقط از مراکز مجاز خریداری کنند.

شهبازی اضافه کرد: در مراکز عرضه دام زنده نمایندگان کمیته امداد و بهزیستی نیز حضور دارند تا خیرینی که تمایل داشته باشند نذورات خود را به نیازمندان اهداء کنند، گوسفند قربانی خود را در اختیار آنان قرار دهند.

شهبازی در ادامه با اشاره به ذبح رایگان گوسفند زنده از ساعت شش صبح فردا(دهم شهریور) همزمان با عید سعید قربان در تمامی کشتارگاه‌های استان، تصریح کرد: تمامی کشتارگاه های استان کشتار دام زنده را به صورت رایگان برای متقاضیان انجام خواهند داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به احتمال بروز بیماری هایی مثل تب کریمه کنگو از مردم استان تقاضا می شود تا گوسفند زنده را حتما از مراکز مجاز خریداری کرده و تا حد امکان سعی کنند از کشتار دام در منزل صرف نظر کرده و این کار را به کشتارگاه ها واگذار کنند.

وی همچنین از مردم خواست تا بلافاصله پس از کشتار گوسفند قربانی، گوشت آن را مصرف نکنند و اجازه بدهند این گوشت به مدت 24 ساعت در دمای یخچال بماند.

شهبازی سپس از افرادی که قصد خرید گوسفند زنده برای عید قربان را دارند خواست تا به هنگام خرید دام زنده سلامت ظاهری دام را در نظر داشته باشند و دام‌های نسبتا چاق را خریداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ کمبودی برای عرضه دام زنده مورد نیاز عید قربان مردم استان کرمانشاه نداریم، بیان کرد: با توجه به ممنوعیت صادرات دام زنده و آماده شدن تعداد زیادی دام برای عرضه در عید قربان از سوی پرورش دهندگان دام زنده، نه تنها هیچ کمبودی برای عرضه نداریم، بلکه حتی از روز گذشته (هشتم شهریور) قیمت دام زنده رو به کاهش گذاشته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار