کد خبر: ۴۸۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 31 August 2017
 رئیس شرکت مخابرات زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و 500 متر کابل فیبر نوری در چند سال اخیر در نقاط مختلف این شهرستان انجام شده است که بزودی به مشترکان واگذار می شود.

فداحسین الهی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فناوری ( FTTH) به معنی فیبرنوری تا ساختمان است که یکی از پیشرفته‌ ترین شیوه های ارتباطی دنیا محسوب می ‌شود.
وی افزود: در این سرویس به جای کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان یا محل مشتری استفاده می ‌شود و می ‌توان سرویس‌ های گوناگونی همچون تلفن، اینترنت، سرویس ‌های چند رسانه ای و دیگر سرویس ‌های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار داد.
وی با اشاره به افزایش پهنای باند و رفع محدودیت برقراری ارتباط تصریح کرد: شبکه موجود منطقه مبتنی بر کابل مسی است به طوری که برای برآورده کردن نیاز اپراتورهای ارائه دهنده اجرای طرح( FTTH )و رساندن فیبر نوری درب منازل مشترکان امری ضروری است.
وی بیان کرد: اجرای کامل فیبر نوری در راستای تحقق خدمت و ارائه سرویس مناسب به شهروندان است.
رئیس شرکت مخابرات زابل گفت: شرکت مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان در فاز دوم اجرای طرح فیبر نوری شهرستان های زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را در دستور کار خود قرار داده است که پس از ارسال تجهیزات کار نصب و راه اندازی آنها آغاز می شود.
رئیس شرکت مخابرات زابل افزود: امروزه از فیبر نوری در موارد متفاوتی مانند شبکه های تلفن شهری و بین شهری، شبکه های کامپیوتری و اینترنت استفاده می شود.
الهی مقدم اظهار داشت: فیبر نوری رشته ای از تارهای شیشه ای است که هر یک از آنها ضخامتی معادل تار موی انسان دارد و در انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی کاربرد دارد.
وی ادامه داد: استفاده از سیم مسی برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی همواره با برخی اختلال ها روبروست که امکان برقراری ارتباطی خوب و با سرعت مناسب را فراهم نمی سازد.
به گزارش ایرنا سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تخمه فروش
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
لعنت به هر چی ...دزد بی شرفه
با بیل میکندید تا حالا تموم شده بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار