کد خبر: ۴۸۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 31 August 2017
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: یک مدرسه 6 کلاسه توسط بنیاد برکت در روستای پسابندر این شهرستان با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
ایوب درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فضای آموزشی در زمینی به مساحت پنج هزار و 500 مترمربع در قالب 6 کلاس درس، مسجد، سرویس بهداشتی، اتاق معلم و حوض انبار آب ساخته شده است.
وی افزود: برای ساخت این مدرسه بیش از 12 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است که هشت میلیارد ریال آن از سوی بنیاد برکت و باقی مانده آن از محل اعتبارات استانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تامین شده است.
وی ادامه داد: افتتاح واحد فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو با اعتبار 13 میلیارد ریال، ساخت یک کیلومتر جاده دسترسی به مزارع روستای شیرگواز، مرکز بهبود اقامتی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر قصر سلامت نگور، آسفالت معابر ورودی شهر نگور، دفتر اتفاقات برق بریس از جمله طرح های افتتاح شده هفته دولت چابهار است.
فرماندار چابهار گفت: مرکز خدمات جامع سلامت رمین با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال و اشتغالزایی چهار نفر و زیر پوشش قرار گرفتن 11 هزار نفر همزمان با هفته دولت افتتاح شد.
درویشی اظهار داشت: سیستم های آبیاری نوین در سطح 70 هکتار با اعتبار چهار میلیارد و 620 میلیون ریال و اشتغالزایی چهار نفر در بخش مرکزی چابهار به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار