کد خبر: ۴۸۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 31 August 2017
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: 116 کلاس درس در قالب 47 مدرسه با اعتبار افزون بر 140 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال در استان افتتاح شد.

علیرضا راشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با راه اندازی این کلاس ها سه هزار و 500 دانش آموز سیستان و بلوچستان اول مهرماه از فضای آموزشی استاندار برخودار می شوند.
وی افزود: 40 مدرسه با 109 کلاس درس از مجموع طرح های هفته دولت با مشارکت خیران نیک اندیش به دانش آموزان سیستان و بلوچستانی هدیه داده شده است.
وی گفت: علاوه بر طرح های ذکر شده در مهرماه امسال نیز 100 مدرسه در قالب 369 کلاس درس با اعتبار افزون بر 440 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
وی بیان کرد: پارسال در مجموع 445 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شد، این در حالیست که با عنایت مسئولان و خیران در 6 ماهه نخست امسال 486 کلاس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان با توجه به نرخ 14 برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
راشکی بیان کرد: همچنین از مجموع 18 هزار و 954 کلاس درس استان، 10 هزار و 528 کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار