ترکیه نسبت به اقدام هیئت منصفه عالی واشنگتن در صدور کیفر خواست علیه ۱۵ تن از محافظان اردوغان به خاطر حمله به تظاهرکنندگان در این شهر، اعتراض کرد.
کد خبر: ۴۸۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 31 August 2017

به گزارش تابناک : روز سه شنبه هیئت منصفه شهر واشنگتن 19 نفر از جمله 15 مامور امنیتی ترکیه را به خاطر حمله به تظاهرات کنندگان در این شهر تحت پیگرد قانونی قرار داده و علیه آنها کیفرخواست صادر کرده است.

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با قاطع ترین شکل ممکن نسبت به کیفرخواست صادر شده که جانبدارانه و غیر منصفانه است، اعتراض می کنیم. واکنش ما به این مساله به سفیر آمریکا در آنکارا اعلام شده است.

در این تظاهرات که هنگام حضور اردوغان در واشنگتن در ماه می گذشته و در مقابل محل سکونت سفیر ترکیه در آمریکا رخ داد، 11 تن مجروح شدند.

ویدئوهای منتشر شده از این درگیری‌ها نشان می‌دهد که حامیان اردوغان به همراه محافظان وی به تظاهرکنندگان کرد و ارمنی حمله می‌کنند.

مقامات آمریکایی به سرعت این اقدام را محکوم کردند اما ترکیه می‌گوید که محافظان اردوغان از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند.

دو تن از افراد متهم بازداشت شده‌اند، اما مابقی آن‌ها به ترکیه بازگشته‌اند و احتمالا نمی‌توان آن‌ها را به دادگاه کشاند. با این حال اگر به ایالات متحده بازگردند احتمالا بازداشت می‌شوند. این نوع جرایم طبق رویه‌های قضایی آمریکا می‌تواند با حداکثر 15 سال زندان مواجه شوند.






منبع : دویچه وله 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار