همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار اردکان، معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی، بخشدار خرانق و جمعی دیگر از مسئولان، فاز اول استخر ذخیره آب روستای هامانه در بخش خرانق به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۸۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 31 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛هادی مقیمی در آیین افتتاحیه این طرح، افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های هفته دولت را فرصتی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره خدمت‌گزاران شهید دولت یاد کرد و افزود: توسعه کشور مستلزم توجه همه‌جانبه به بخش زیرساخت به‌ویژه در روستاهاست.
فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: بسترسازی و اشتغال زمینه زندگی و مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم خواهد آورد و این بستر با تلاش در حفظ آب و رونق کشاورزی به‌دست خواهد آمد.
وی با اشاره به تکمیل فاز اول طرح استخر ذخیره آب روستای هامانه اظهار داشت: اولویت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حفظ آب کشاورزی و استفاده از آب‌های سطحی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد که طبق برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی و حمایت فرمانداری و بخشداری امروز شاهد بهره‌برداری از فاز اول استخر ذخیره آب روستای هامانه هستیم و تا پایان سال نیز فاز دوم این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون فنی جهاد کشاورزی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت این طرح در ذخیره‌سازی آب‌های سطحی و سیلاب‌ها و نیز سرریز آب‌های فصل بارش اظهارداشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.
سیدعلی حسینی‌پور افزود: این استخر ذخیره آب با ظرفیت 16 هزار مترمکعب در طول فصول کم‌بارش در بخش آب کشاورزی این روستا به کمک کشاورزان خواهد آمد.
حسینی‌پور به نیاز سرمایه‌گذاری سه میلیارد و پانصد میلیون ریالی این سازمان برای تکمیل فاز دوم این طرح اشاره کرد و افزود: فاز دوم استخر ذخیره آب روستای هامانه تاکنون بیش از 1 میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه در بر داشته که برای تکمیل این طرح ٢ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.
پس از بهره‌برداری از فاز اول استخر ذخیره آب روستای هامانه، فرماندار اردکان یک واحد تمام‌مکانیزه مرغداری را در روستای سپیدان و پارک روستایی و دفتر دهیاری و شورای اسلامی روستای ساغند را نیز افتتاح کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار