به
گزارش «
تابناک یزد»؛سیدمحمد میرمحمدی، در آخرین روز از هفته دولت در بازدید از
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد، با بیان اینکه فضای مجازی مانع استفاده
بیشتر جوانان از ماهواره است گفت: رسانه ها با داشتن هدف در جامعه، در
مسیر امیدآفرینی و ایجاد آرامش ، نشاط و شادابی اجتماعی تلاش کنند تا
اعتماد مردم جلب شود.
وی افزود: اگر برخی مسائل در جامعه دچار ضد و نقیض
بوده بخاطر تعیین نکردن خط مشی است و وقتی هدف نباشد اعتماد مردم از رسانه
سلب شده و به سمت شبکه های ماهواره ای و مجازی می روند و در واقع اخبار را
از منابع غیرموثق دریافت خواهند کرد.
استاندار یزد ادامه داد: بنابر
این با داشتن هدف و خط مشی در کنار بیان اخبار صحیح و درست می توان
بالاترین برند یعنی اعتماد را بدست آورد تا کاهش آسیب های اجتماعی و نیز
نشاط و شادابی بدست آید.
میرمحمدی با بیان اینکه تعداد اندک مخاطبان یک
کانال مجازی ، مردم محسوب نشده بلکه جزئی از مردم هستند تأکید کرد: این
تعداد محدود معمولا به دنبال سرگرمی هستند در حالی که مخاطبان یک رسانه به
دلیل اعتماد از اخبار آن رسانه استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: هدف
رسانه ها باید رضایتمندی ، اعتماد عمومی ، امیدآفرینی ، آرامش و ارشاد و
جذب مخاطب بیشتر باشد تا دغدغه ها در میان مردم و جامعه کمتر شود.
نماینده
عالی دولت در استان یزد درباره استفاده از مدیران بومی یا غیربومی گفت:
بینش ما به عنوان یک مسلمان ، بینش توحیدی و فراتر از بومی و غیربومی بوده و
همه باید در چارچوب احکام الهی حرکت کنیم.
میرمحمدی افزود: خداوند
متعال هیچ مزیتی برای فضاهای جغرافیایی قائل نشده و ملاک برتری انسانها را
تقوا دانسته بنابر این باید نگرش ها را تغییر داد و در این مسیر کارهای
فرهنگی انجام داد.
وی ادامه داد: بینش اسلامی بینشی آزاد ، ژرف نگر ،
آینده نگر ، کلی نگر و توحیدی است که باید با کمک رسانه ها آن را گسترش داد
ضمن آنکه افراد باید مراقبت کرده و عاملی برای ایجاد اختلاف و تفرقه برای
بیگانگان فراهم نکنند.
استاندار تاکید کرد: باید این بینش را طراوت
داده و ترویج کرد تا از زیر گرد و غبار خارج شده و اخوت ، برادری ، محبت و
نوعدوستی اسلامی در جامعه گسترش یابد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد
نیز گفت: امروز با گسترش روزافزون فضای مجازی ، جایگاه خبرگزاری جمهوری
اسلامی و اهمیت اطلاع رسانی آن به عنوان رسانه رسمی نظام و دولت ملموس تر
شده است.
کاظم شاملو در تشریح وضعیت اطلاع رسانی در استان یزد بویژه در
حوزه گردشگری بعد از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اظهار کرد: از اینجا به بعد
وظیفه رسانه ها پررنگ تر و بیشتر می شود و باید برای برند یزدی گام های
جدی برداشت .
وی تصریح کرد: در این شرایط باید از تمامی ظرفیت های کشور
در مدیریت یک شهر جهانی استفاده کرد و در این مسیر خط کشی بومی و غیربومی
را برداشت و تنها به تخصص و توانمندی افراد برای اداره شهر توجه کرد.
رئیس
ایرنا مرکز یزد با تقدیر از اعتماد استاندار یزد به رسانه ها گفت: وثوق
نماینده عالی دولت فرصتی مغتنم برای رسانه هاست با این حال باید مواد خام و
اطلاعات اولیه از سوی دستگاهها در اختیار رسانه ها قرار گیرد.