استاندار یزد گفت: بهره گیری از فضای مجازی در نسل جوان باید به صورت هدفمند باشد تا موجب ترقی و ارتقاء این نسل و نیز جلوگیری از اتلاف وقت آنان در استفاده از شبکه های ماهواره ای شود.
کد خبر: ۴۸۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 31 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سیدمحمد میرمحمدی، در آخرین روز از هفته دولت در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد، با بیان اینکه فضای مجازی مانع استفاده بیشتر جوانان از ماهواره است گفت: رسانه ها با داشتن هدف در جامعه، در مسیر امیدآفرینی و ایجاد آرامش ، نشاط و شادابی اجتماعی تلاش کنند تا اعتماد مردم جلب شود.
وی افزود: اگر برخی مسائل در جامعه دچار ضد و نقیض بوده بخاطر تعیین نکردن خط مشی است و وقتی هدف نباشد اعتماد مردم از رسانه سلب شده و به سمت شبکه های ماهواره ای و مجازی می روند و در واقع اخبار را از منابع غیرموثق دریافت خواهند کرد.
استاندار یزد ادامه داد: بنابر این با داشتن هدف و خط مشی در کنار بیان اخبار صحیح و درست می توان بالاترین برند یعنی اعتماد را بدست آورد تا کاهش آسیب های اجتماعی و نیز نشاط و شادابی بدست آید.
میرمحمدی با بیان اینکه تعداد اندک مخاطبان یک کانال مجازی ، مردم محسوب نشده بلکه جزئی از مردم هستند تأکید کرد: این تعداد محدود معمولا به دنبال سرگرمی هستند در حالی که مخاطبان یک رسانه به دلیل اعتماد از اخبار آن رسانه استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: هدف رسانه ها باید رضایتمندی ، اعتماد عمومی ، امیدآفرینی ، آرامش و ارشاد و جذب مخاطب بیشتر باشد تا دغدغه ها در میان مردم و جامعه کمتر شود.
نماینده عالی دولت در استان یزد درباره استفاده از مدیران بومی یا غیربومی گفت: بینش ما به عنوان یک مسلمان ، بینش توحیدی و فراتر از بومی و غیربومی بوده و همه باید در چارچوب احکام الهی حرکت کنیم.
میرمحمدی افزود: خداوند متعال هیچ مزیتی برای فضاهای جغرافیایی قائل نشده و ملاک برتری انسانها را تقوا دانسته بنابر این باید نگرش ها را تغییر داد و در این مسیر کارهای فرهنگی انجام داد.
وی ادامه داد: بینش اسلامی بینشی آزاد ، ژرف نگر ، آینده نگر ، کلی نگر و توحیدی است که باید با کمک رسانه ها آن را گسترش داد ضمن آنکه افراد باید مراقبت کرده و عاملی برای ایجاد اختلاف و تفرقه برای بیگانگان فراهم نکنند.
استاندار تاکید کرد: باید این بینش را طراوت داده و ترویج کرد تا از زیر گرد و غبار خارج شده و اخوت ، برادری ، محبت و نوعدوستی اسلامی در جامعه گسترش یابد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد نیز گفت: امروز با گسترش روزافزون فضای مجازی ، جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی و اهمیت اطلاع رسانی آن به عنوان رسانه رسمی نظام و دولت ملموس تر شده است.
کاظم شاملو در تشریح وضعیت اطلاع رسانی در استان یزد بویژه در حوزه گردشگری بعد از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اظهار کرد: از اینجا به بعد وظیفه رسانه ها پررنگ تر و بیشتر می شود و باید برای برند یزدی گام های جدی برداشت .
وی تصریح کرد: در این شرایط باید از تمامی ظرفیت های کشور در مدیریت یک شهر جهانی استفاده کرد و در این مسیر خط کشی بومی و غیربومی را برداشت و تنها به تخصص و توانمندی افراد برای اداره شهر توجه کرد.
رئیس ایرنا مرکز یزد با تقدیر از اعتماد استاندار یزد به رسانه ها گفت: وثوق نماینده عالی دولت فرصتی مغتنم برای رسانه هاست با این حال باید مواد خام و اطلاعات اولیه از سوی دستگاهها در اختیار رسانه ها قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار