کد خبر: ۴۸۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 31 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر کل گمرکات استان یزد با بیان این که این گمرکات از نظر وزنی هشتمین گمرک صادراتی کشور است، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری صادرات استان از حیث ارزش 17 و از نظر وزن 13 درصد رشد یافته است .

«مهرداد پیرحیاتی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت به عملکرد تجارت خارجی استان در پنج ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: در این مدت بیش از 866 هزار تن کالا به ارزش 217 میلیون دلار از گمرکات استان یزد به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 13 و از حیث ارزش 17 درصد رشد داشته است .

وی عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه‌ای و سنگ مصنوعی ذکر کرد .

پیرحیاتی عراق، افغانستان، پاکستان، گرجستان، ترکیه، هند و ترکمنستان را عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد ذکر کرد .

وی تعداد اظهارنامه‌های صادراتی گمرکات یزد در پنج ماهه نخست سال جاری را 15 هزار و 842 فقره اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 19 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر کل گمرکات استان یزد تصریح کرد: در این مدت بیش از 12 هزار تن کالا به ارزش 47 میلیون دلار از گمرکات استان یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن دو درصد کاهش و از نظر ارزش 15 درصد رشد داشته است .

پیرحیاتی ادامه داد: عمده واردات گمرکات یزد از کشورهای ترکیه، چین، جمهوری کره، ایتالیا، هند واسپانیا است .

مدیر کل گمرکات استان همچنین تعداد بسته‌های ورودی و خروجی پستی در پنج ماهه نخست سال جاری را 853 بسته به وزن بیش از 3 هزار کیلوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد بسته 29 و از نظر وزن 63 درصد رشد داشته است .

پیرحیاتی در پایان با اشاره به دستاوردهای سامانه جامع امور گمرکی اظهار کرد: در این مدت مجموع درآمدهای وصولی گمرکات استان به 161 میلیارد و 297 میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 12 درصد رشد را نشان می‌دهد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار