کد خبر: ۴۸۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 31 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمدجواد صراف شیرازی مدیر گروه مهندسی شیمی و پلیمر دانشگاه یزد گفت: این گروه آموزشی در مهرماه سال ۹۷ پذیرای اولین گروه از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی گرایش فرایندهای جداسازی خواهد بود.

وی افزود: صنایع کشور و خصوصا صنایع نفت و گاز ایران به سرعت در حال توسعه و پیشرفت هستند و این امر باعث اقبال گسترده به رشته مهندسی شیمی شده است.

مدیر گروه مهندسی شیمی و پلیمر دانشگاه یزد تاکید کرد: در این رشته به طراحی، ساخت و بهره برداری از فرآیندها و کارخانجات شیمیایی و صنعتی پرداخته می شود.

صراف شیرازی عنوان کرد: طراحی فرایند خوب، بسیاری از هزینه های تولید محصول و احداث کارخانه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد به همین دلیل این رشته جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در صنایع مختلف پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های این رشته می توان به نقش موثر آن در توسعه فناوری های نوین مانند نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی اشاره کرد.

مدیر گروه مهندسی شیمی و پلیمر دانشگاه یزد گفت: باتوجه به اهمیت این رشته در صنایع مختلف و فناوری های نوین، احداث و توسعه این رشته در دانشگاه یزد به عنوان متولی اصلی توسعه علم در استان در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر گروه مهندسی شیمی پردیس فنی و مهندسی در دوره کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر دانشجو می پذیرد و مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این رشته نیز از سوی وزارت علوم به دانشگاه اعطا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار