با حضور رئیس دفتر رهبر انقلاب
هشت نفر از استعدادهای برتر حوزه و سه خانواده شهید مدافع حرم در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با حضور رئیس دفتر رهبر انقلاب تجلیل شدند.
کد خبر: ۴۸۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۸ 31 August 2017
به گزارش تابناک قم، آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته حوزوی و مسؤولان ملی در سالن اجتماعات فیضیه قم برگزار و در حاشیه این مراسم هشت نفر از استعدادهای برتر حوزه و سه خانواده شهید مدافع حرم تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، حجت‌الاسلام محسن مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری، آیت‌الله مرتضی مقتدایی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و آیت‌الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بوده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ابتدای این مراسم با اشاره به راه‌اندازی شورای هماهنگی مراکز پژوهشی و تدوین اولویت‌های سال جاری بیان کرد: ارتقاء شاخص‌های پذیریش و تدوین طرح جامع برای این حوزه، تدوین نقشه جامع رشته‌ها، اصلاح قوانین و فرآیند تصویب مصوبات در شورای گسترش، تدوین و اصلاح متون سطح یک و پیشنهاد اصلاح محدوده‌های این سطح، آزادی بیشتر در انتخاب استاد در درس‌های سطح چهار و پنج، اصلاح قانون امتحانات شفاهی، اصلاحیه مصوبه 330 مرتبط با رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها که در شورای عالی مطرح شده، طرح نظام جامع اساتید، دریافت مجوز رشته‌های جدید و رسمیت بخشی به 100 درس‌ خارج در استان‌ها و شهرستان‌ها از دیگر دستاوردهای اخیر حوزه است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن طرح هدایت تحصیلی و تربیتی با تاکید بر سنت حوزه آزاد، تلاش در حوزه فقه معاصر، طرح آموزش محور، تدوین نقشه جامع علمی حوزه، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی، نیازسنجی پژوهش، نیازسنجی در حوزه علوم اسلامی، شناسایی 30 نخبه و 600 استعداد برتر، تدوین تقویم آموزشی و کاهش تعطیلات از جمله دیگر مواردی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در ادامه این مراسم یکی از مراجع تقلید طی سخنانی با بیان اینکه انسان با استفاده از فقه اهل بیت(ع) به خداوند متعال می‌رسد، اضافه کرد: طلاب اقشار مختلف مردم را به اهل بیت(ع) و آموزه‌های دینی نزدیک می‌کنند و سبب ارتقای معنوی آنها می‌شوند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی از تفقه در دین به عنوان یک شغل شریف نام برد و تصریح کرد: روایات بسیاری در ترغیب و تشویق افراد نسبت به این امر مطرح شده است به همین علت امیدواریم طلاب با جدیت، اخلاق و تامل خود به این حوزه وارد شده و به نتایج بسیاری برسند هر چند حرکت در این مسیر ساده نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار