پدر شعر آئینی فارس اعتقاد دارد كه این استان صادركننده شعر آئینی كشور است و گواه این مطلب را نیز برپایی ۳۲ سال شب شعر عاشورا، ۱۹ سال شب شعر فاطمی و ۵ سال كنگره شعر غدیر دانست.
کد خبر: ۴۸۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 30 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:احد ده بزرگی، مسئول بخش شعر آئینی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، ۸ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، استان فارس را صادركننده شعر آئینی كشور دانست و گفت: محوریت ادبیات شیعه ۴ ركن غدیر، كوثر، عاشورا و انتظار دارد.

وی با بیان اینكه سه محور ادبیات شیعه شامل غدیر، كوثر و عاشورا در استان فارس شكوفا شده است‌، افزود: برپایی پنجمین دوره كنگره شعر علوی، برگزاری ۳۲ سال شب شعر عاشورا و همچنین برگزاری ۱۴ سال شب شعر فاطمی در جهرم و ۵ سال هم در لامرد گواهی‌های این ادعا هستند.

ده بزرگی با تصریح اینكه در تمام شهرستان‌های فارس شعرایی هستند كه به شعر عاشورا متصل هستند، گفت: همه ساله كنگره‌های اشعار اهل بیتی در نقاط مختلف استان فارس برگزار می‌شود.

دبیر علمی پنجمین دوره كنگره منطقه‌ای شعر علوی با بیان اینكه مردم فارس علمدار شعر آئینی كشور هستند، به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران آئینی كشور اشاره كرد و گفت: معظم‌له در این دیدار مسئله جریان‌سازی را اشاره كردند كه حوزه هنری این كار را انجام می‌دهد.

وی با یادآوری این نكته كه اصحاب رسانه نیز در جریان‌سازی شعرهای آئینی نقش ایفا می‌كنند، به اهمیت غدیر اشاره كرد و گفت: اگر به غدیر توجه شده بود، سرها بر نیزه نمی‌رفت و دختر حضرت رسول(ص) به اسارت نمی‌رفت.

پدر شعر آئینی فارس ادامه داد: اگر مقابله با فرهنگ غدیر انجام نشده بود و غدیر داشتیم، امروز سر حججی‌ها از تن جدا نمی‌شدیم لذا فراموشی غدیر موجب شكل‌گیری و ایجاد گروه‌های تكفیری و داعشی شده است گرچه هنوز هم برای غدیر آن كاری كه باید انجام شود، نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار