دبیر علمی بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال، گفت: ظرفیت کشورمان در بخش محتوای دیجیتال و صنعت فناوری اطلاعات، 140 هزار میلیارد تومان است که از این میزان ظرفیت تنها توانسته‌ایم به 35 هزار میلیارد دست‌ یابیم.
کد خبر: ۴۸۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 30 August 2017
به گزارش تابناک تهران، "امیرحسین اسدی"، در حاشیه برپایی این رقابت نوآورانه با اشاره به نقش فناوری‌های دیجیتال در توسعه کارآفرینی و  ظرفیت‌های موجود در این حوزه، اظهار داشت: بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال با حمایت ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با اهدافی چون، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی، شکل‌گیری و توسعه‌ زیست‌بوم کارآفرینی، حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول و همچنین هدایت ایده‌ها در مسیر تجاری‌سازی در حال برگزاری است. 

وی افزود: ظرفیت کشورمان در بخش محتوای دیجیتال و صنعت فناوری اطلاعات، 140 هزار میلیارد تومان است که از این میزان ظرفیت  تنها توانسته‌ایم به 35 هزار میلیارد دست‌ یابیم.

دبیر علمی این رویداد با تاکید بر وجود 150 هزار میلیارد گپ در کشور، گفت: با وجود ظرفیت بالای گپ در کشور، بهترین فرصت است که تا توسعه اشتغال به سمت صنعت ICT ( محتوای دیجیتال) سوق داده شود تا زمینه‌سازی  برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان صورت گیرد. 

وی با اشاره به پتانسیل  بالای دانشگاه پیام نور، بیان کرد: دانشگاه پیام نور با وجود 500 مرکز  واحد و چهار هزار هیات‌علمی نشان می‌دهد که از توانمندی بالایی در مسائل کارآفرینی برخوردار است و می‌تواند با ورود به برنامه‌های متنوع به بحث اشتغال در دولت تدبیر و امید کمک کند و اگر بتوانیم از توسعه صنعت محتوای دیجیتال در مسیر اشتغال‌زایی گام برداریم، به سمت پیشرفت و کارآفرینی خواهیم رفت. 

دبیر علمی بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال، گفت: در این رویداد بزرگ،  چیزی در حدود 480 گروه شرکت کردند که بعد از غربالگری و ارزیابی گروه‌ها، امروز شاهد رقابت 36 گروه هستیم که در حضور داوران با  تکمیل مدل کسب‌وکار و طرح گرافیکی و اپلیکیشن‌های خود به نهایی سازی ایده‌های خود می‌پردازند. 

اسدی تصریح کرد: درنهایت 10گروه برگزیده جهت تجاری‌سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام نور که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، توانمندی‌های نوآورانه دانشگاهیان در حوزه تولید محتوای دیجیتال، در پی برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور، در مسیر کارآفرینی قرار گرفت. این رویداد با حمایت ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با حضور 34 گروه در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار