عربستان و روسیه بعنوان تولیدکنندگان نفت، در حال فشار بر سر تمدید مدت زمان توافق کاهش تولید برای یک دوره ۳ ماهه هستند.
کد خبر: ۴۸۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 30 August 2017
به گزارش تابناک تهران، تولیدکنندگان نفت روسیه و عربستان سعودی، در حال فشار آوردن بر روی تمدید مدت زمان توافق کاهش تولید اوپک تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، هستند.  

 طبق توافق از قبل صورت گرفته، کاهش روزانه تولید نفت اوپک تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱.۲ میلیون بشکه در روز تعیین شده است.  در همین حال، «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان سعودی و همتای روسی آن «الکساندر نواک» در مورد افزایش احتمالی تمدید بیشتر کاهش تولید، صبحت کرده اند.

همچنین به گفته تحلیلگران اقتصادی، افزایش سه ماه تمدید می‌شود؛ یعنی تداوم آن تا پاییز یک اقدام منطقی است و احتمالا حساسیت بازار نفت بار دیگر بالا خواهد گرفت؛ ضمن اینکه این موضوع از افزایش بی رویه عرضه از بعداز ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی جلوگیری می کند.  

از طرفی دیگر، برخی از تحلیلگران بازار بر این باور هستند که در جلسه آتی اوپک در ماه نوامبر، حداقل اقدام این سازمان می تواند افزایش تمدید توافق کاهش باشد و بازار به دنبال اقدامات مستحکم تری از قبیل کاهش بیشتر تولید است.  

در ماه می سال جاری میلادی، یعنی زمانیکه توافق کاهش تولید تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی تمدید شد، قیمت جهانی نفت با کاهش روبرو شد و علت آن این است که بازار انتظار اقدامی عملیاتی تر از سوی اوپکی ها یعنی کاهش بیشتر تولید بود؛ ضمن اینکه این تصمیم اوپک نشان می دهد که این سازمان تمایل به این امر دارد تا به هر طریقی بازار نفت را به شرایط توازن برگرداند.  

در نشست آتی اوپک، لیبی و نیجریه هم شرکت خواهند کرد که این حاکی از آن دارد که افزایش تولید نفت این دو کشور موجب نگرانی اوپک شده است.

منبع: مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار