افشاری درباره جایگاه نمایش سیاه‌بازی در همدان گفت: کسی که نقش سیاه‌بازی را اجرا می‌کند کسی است که خودش از درون بسیار غم‌ها و دردهایی دارد اما با این حال به شاد کردن دل مردم می‌پردازد و با طنزپردازی و آوازهایی که می‌خواند همه را شاد می‌کند اما این نوع از نمایش در ایران و همدان بسیار کمرنگ شده است.
کد خبر: ۴۸۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 30 August 2017
بازیگر پیشکسوت همدانی از آغاز نمایش سیاه‌بازی و طنز «عروسی ننه غلام» در همدان خبر داد و گفت: این نمایش از امروز تا 15روز آینده عصرها در تالار فجر به روی صحنه می‌رود. 

به گزارش ایسنا؛ رضا افشاری  درباره نمایش عروسی ننه غلام اظهار کرد: این نمایش از امروز 8 شهریورماه 96 تا 23 شهریور در تالار فجر همدان از ساعت 18:30 تا 19:30 به روی صحنه می‌رود. 

وی با بیان اینکه نقش عاقد را در این نمایش برعهده دارد، افزود: مصطفی بیگی، کیانوش بهروزپور، امیر بختیاریان، منیژه احمدی و سیما سلطانی دیگر بازیگران این نمایش سیاه‌بازی و کمدی هستند و کارگردانی نمایش را بهروزپور بر عهده دارد. 

افشاری جایگاه تئاتر و نمایشنامه سیاه‌بازی را در همدان بسیار کمرنگ معرفی کرد و گفت: این نمایش سیاه‌بازی را ما 10 سال پیش نیز اجرا کرده‌ایم اما امروز با شیوه جدیدتر و هنرمندان ورزیده‌تری به بازنمایش آن می‌پردازیم. 

وی از شهروندان و علاقمندان به هنر تئاتر دعوت کرد که برای دیدن این نمایش ساعت 18 امروز به تالار فجر همدان سربزنند و ادامه داد: داستان این نمایش شامل روایتی طنزآمیز از ازدواج مجدد پیرزنی با حاج آقای ثروتمندی است که با طنازی و سیاه‌بازی این اتفاق نمی‌افتد. 

این بازیگر پیشکسوت هنر نمایش طنز استان همدان، هدف و پیام این نمایش طنز را بیان کرد و گفت: با اشعار طنز و سیاه‌بازی که در این نمایش اجرا می‌شود، سعی داریم به مردم نشان دهیم تنها پول نیست که خوشبختی می‌آورد و مادیات هدف اصلی زندگی سعادتمند نیست بلکه عقل و شعور و درک در زندگی مهمترین عامل است. 

افشاری درباره جایگاه نمایش سیاه‌بازی در همدان گفت: کسی که نقش سیاه‌بازی را اجرا می‌کند کسی است که خودش از درون بسیار غم‌ها و دردهایی دارد اما با این حال به شاد کردن دل مردم می‌پردازد و با طنزپردازی و آوازهایی که می‌خواند همه را شاد می‌کند اما این نوع از نمایش در ایران و همدان بسیار کمرنگ شده است. 

همدانی‌ها امروز به «عروسی ننه غلام» دعوتند

وی سیاه‌باز را به عنوان رُلی که با طنز واقعیات را بیان می‌کند و نسبت به رفتارهای ناپسند واکنش نشان می‌دهد و به مردم تلنگر می‌زند، معرفی کرد و یادآور شد: در استان همدان بازیگر نقش سیاه‌باز زیادی نداریم و در حال حاضر فقط مصطفی بیگی حضور دارد که در این زمینه فعال است و در نمایش‌ها این نقش را بازی می‌کند. 

افشاری درباره وضعیت نمایش استان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت نمایش استان همدان خوب است و هنرمندان در زمینه حضور در جشنواره‌های استانی و کشور بسیار فعال هستند. 

وی ادامه داد: بیشتر هنرمندان استان همدان در زمینه تئاتر کودک فعالیت دارند که به واسطه جشنواره تئاتر کودک و حضور در آن از اقبال خوبی برخودارند اما بنده شخصا با این موضوع زیاد موافق نیستم که همه به نمایش کودک و کار برای کودکان بپردازند چرا که تئاتر کودک را بهتر است بیشتر افرادی انجام دهند که در زمینه آموزشی و تربیتی کودکان اطلاعات دارند. 

افشاری بر لزوم بازدهی و تأثیرگذاری تئاتر کودک تأکید و اظهار کرد: وقتی کودکان و خانواده‌های آنان برای دیدن نمایش می‌آیند باید یک نکته آموزنده و تأثیرگذاری را ببینند و یاد بگیرند و این موضوع نیازمند این است که سازندگان نمایش کودکان دارای دید روانشناسانه و جامعه‌شناسانه نیز باشند و نیاز تربیتی کودکان را بدانند و شیوه‌های داستان‌پردازی و نمایشی برای آنان را بشناسند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار