رحیمی با اشاره به اینکه باید برای همه آسیب‌ها حد و مرز قائل شویم چرا که آسیب خود یک معلول است و باید دنبال علت و معلولی باشیم، ادامه داد: به آسیب‌های اجتماعی در چند سال گذشته توجه ویژه‌ای شده اما باز هم جدی وارد آن نشده‌ایم.
کد خبر: ۴۸۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 30 August 2017
معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی را انکار نکنیم، گفت: آنقدر آسیب‌های اجتماعی را انکار کردیم و نخواستیم بشنویم به جایی رسیدیم که وضعیت خوبی نداریم و تصاویر تلخی را از آسیب‌های اجتماعی می‌بینیم.

به گزارش ایسنا، بهروز رحیمی در همایش نقش سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد در همدان، تصریح کرد: تا جایی آسیب‌های اجتماعی را انکار کرده‌ایم که اگر فردی خود را دچار آسیب اجتماعی اعلام کرد او را طرد کردیم و او را بی‌پناه گذاشتیم تا از جامعه دور شد.

وی با بیان اینکه هر روز آسیب‌های اجتماعی در حال تغییر است بنابراین به هیچ عنوان با آن نمی‌توان سنتی و قدیمی برخورد کرد، افزود: آسیب‌ها قابل پیش‌بینی و کنترل هستند به شرطی که آن را انکار نکنیم و درباره آن صحبت کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه باید برای همه آسیب‌ها حد و مرز قائل شویم چرا که آسیب خود یک معلول است و باید دنبال علت و معلولی باشیم، ادامه داد: به آسیب‌های اجتماعی در چند سال گذشته توجه ویژه‌ای شده اما باز هم جدی وارد آن نشده‌ایم.

وی عنوان کرد: باید از حاشیه‌نشینی شهرها و روستاها آسیب‌های اجتماعی را دنبال کنیم و بدانیم مهمترین آسیب اجتماعی اعتیاد است.

رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: طلاق، کودک‌آزاری، اعتیاد و حاشیه‌نشینی آسیب‌هایی هستند که همیشه به دنبال یکدیگر پیش می‌آیند.

وی تأکید کرد: در دوره‌ای از وضعیت و چگونگی ایدز سخن نمی‌گفتیم که این مخفی‌کاری موجب زیرزمینی شدن آن شد اما از زمانی‌که به ایدز نگاه علمی داشتیم، آن را از حالت زیرزمینی خارج کرده و توانستیم این بیماری و میزان انتقالش را کاهش دهیم.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید پایه کار مردمی باشد، در غیر این‌صورت با آن با نگاه سیاسی برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: باید از میدان دادن به سمن‌ها نترسیم و حضور سمن‌ها و مشارکت‌های مردمی را بیشتر کرده و به موقع اطلاعات لازم و منابع را در اختیارشان بگذاریم.

به گفته رحیمی، هیچ‌کس از آسیب‌های اجتماعی مصون نیست و همه در معرض خطر هستند بنابراین در حوزه آسیب‌ها نیاز به جسارت داریم و برای تغییر رفتارها نیاز به زبان مردم و سمن‌ها است چرا که به خوبی می‌توانند این اقدام را انجام دهند.

وی به لزوم کمک خیرین در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: وقتی نام خیرین می‌آید به یاد پول می‌افتیم در حالیکه این‌گونه نیست، ما به حمایت‌های معنوی و بیان گیرای خیرین برای ارائه آموزش‌ها نیازمندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار