رئیس همايش بین المللی شمس تبریزی :سومين همايش بين المللي شمس تبريزي با حضور شخصيت هاي جهاني شمس شناسان ومولوي پژوهان درپانزدهم وشانزدهم مهر ماه سالجاري درخوي برگزار مي شود.
کد خبر: ۴۸۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 30 August 2017



به گزارش خبرنگارتابناک استان آذر بایجان غربی از خوی ، مدیرعامل موسسه تولیت آرامگاه شمس تبریزی درگفتگو اختصاصی با خبرنگارتابناک با اعلام اين خبرگفت:سومين همايش بين المللي شمس تبريزي باحضور 400نفرازاساتيددانشگاهي شمس شناسان ومولوي پژوهان داخلي وخارجي  در15و16مهر ماه سالجاري درخوي برگزار مي شود.
 
سید فتاح کبیری بابیان اینکه شمس تبریزی به عنوان شخصیت جهانی می باشد وظرفیت قابل توجه برای گردشگری عرفانی برای همه ایرانیان است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل برای توسعه  فرهنگ وادب وگردشگری استفاده کرد.
وي  درادامه به مهمانان که دراين همايش حضور مي يابند اشاره کردو گفت: مهمانان خارجي از کشورترکيه ،روسيه، پاکستان،تاجکستان ،عراق ،بنگلادش وبقيه مهمانان از استانهاي مختلف کشور دراين همايش حضور مي يابند.
سيد فتاح کبيري دربخشي از سخنان خود با اشاره به مقالات رسيده به دبيرخانه همايش گفت:تاکنون 167مقاله از صاحب نظران با محوریت شمس و مولانا به دبیرخانه کنگره رسیده که از بین این مقالات حدود 67 عنوان مقاله، درمرحله داوري است که از اين تعداد مقاله 9مقاله برتربصورت سخنراني توسط استادان دانشگاه ها ،محققان وپژوهشگران برای علاقه مندان به شمس و مولانا ارائه خواهد شد.
مدیرعامل تولیت بارگاه شمس تبریزی خوی در بخشی از سخنان خود به محورهای  سومین همایش بین المللی شمس و مولانا اشاره کرد وگفت: عرفان و اندیشه و ادب در مقالات شمس، مولوی در مقالات شمس و شمس در آثار مولوی از محورهای مهم این کنفرانس است.
سيد فتاح کبيري بابيان اينکه 7مهرماه که بنام شمس در تاریخ تقویم کشور به ثبت رسیده است اظهارداشت: به دلیل تقارن هفتم مهرماه / روز شمس/ با دهه اول محرم، این همایش بین المللی در روزهای 15 و 16 مهرماه برگزار می شود.
وي درپايان بخش سخنان خود اظهارداشت: این همایش توسط موسسه تولیت شمس تبریزی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با همکاری موسسه آموزش عالی شمس تبریزی، فرمانداری، شهرداری،  شورای اسلامی شهر، ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، و سازمان های مردم نهاد بنیاد قلم فارابی و خانه دانش و فرهنگ زریاب خوی برگزار می شود.
لازم به ذکر است که بارگاه شمس تبریزی  در شهرستان خوی واقع شده و جزو آثار ثبت شده ملی می باشد که هر ساله همایش ملی و بین المللی  با حضور شخصیت های ملی و جهانی شمس پژوه در این شهرستان بر گزار می شود.
خبرنگار:فرخ ز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار