معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ساماندهی مراکز دانشگاه‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 30 August 2017
 مجتبی شریعتی نیاسر ظهر امروز در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های سطح یک در تبریز ، با اشاره به چالش بزرگ تعدد و توسعه بی رویه کمّی مراکز و موسسات آموزش عالی در ایران، اظهار داشت: با توجه به وجود حدود 2 هزار و 800 مرکز دانشگاهی در کشور، تدبیری اندیشه شد تا به جای حذف مراکز ضعیف، ساماندهی لازم جهت ادغام و تجمیع آنها با مراکز بزرگ تر صورت گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص اهمیت آیین نامه های آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: اعتقاد بر این است که تدوین آیین نامه های آموزشی را باید به دانشگاه های سطح یک واگذار کرد و در کنار آن دبیران مناطق نیز برای ساماندهی دستورالعمل ها، زمینه های لازم را ایجاد کنند.

* طرح مدیریت منطقه ای آموزشی می تواند موفقیت های زیادی برای دانشگاه ها داشته باشد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با اشاره به سند آمایش آموزش عالی یادآور شد: هرچند طرح آمایش یک سند ملی است، ولی همین طرح، باید در مناطق و استان ها نیز وجود داشته باشد و می توان سند آمایش منطقه ای را ، ذیل نظر آموزش عالی تعریف کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین  اضافه کرد: طرح مدیریت منطقه ای آموزشی می تواند موفقیت های زیادی را برای آموزشی دانشگاه ها به دنبال داشته باشد. لذا تمام موسسات، مراکز دانشگاهی، انتفاعی و غیر انتفاعی را باید ذیل همین مدیریت منطقه ای تعریف کرد؛ بصورتیکه این مراکز از ظرفیت و توان دانشگاه های بزرگ بهره مند شوند.

اولین نشست دو روزه معاونان آموزشی دانشگاه های سطح یک کشور شامل دانشگاه های اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی، فردوسی مشهد است که امروز این نشست با حضور معاونان آموزشی دانشگاه های شهید بهشتی، امیر کبیر، علم و صنعت،  تربیت مدرس، اصفهان، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف،  شیراز و علامه طباطبایی  به میزبانی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :