رقابت های کشورهای اروپایی برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه از فردا - پنجشنبه - در منطقه اروپا آغاز می شود و دو تیم اسپانیا و ایتالیا برای تصاحب بلیت صعود به جام جهانی سال آینده دیدار سرنوشت سازی را در مادرید پیش رو دارند.
کد خبر: ۴۸۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 30 August 2017
به گزارش تابناک : رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره اروپا در 9 گروه پیگیری می شود. تیم های صدر 9 گروه به طور مستقیم به جام جهانی روسیه راه می یابند و هشت تیم برتر دوم گروه های 9 گانه برای چهار سهمیه باقیمانده در دیدارهای رفت و برگشت پلی آف شرکت می کنند. 
در گروه یک، سوئد و فرانسه با 13 امتیاز ، هلند با 10 امتیاز، بلغارستان با 9 امتیاز، بلاروس با پنج امتیاز و لوکزامبورگ با یک امتیاز در رده های اول تا ششم قرار دارند.
هلند برای حفظ شانس صعود خود باید در دیدار روز پنجشنبه خارج از خانه مقابل فرانسه دستکم یک امتیاز بگیرد. 
سوئد به مصاف بلغارستان می رود و می داند پیروزی میزبان می تواند شرایط رقابت در این گروه را دگرگون کند. 
فرانسه و سوئد روز یکشنبه آینده مسابقات آسانی را پیش رو دارند. فرانسه میزبان لوکزامبورگ است و سوئد برابر بلاروس بازی می کند. هلند و بلغارستان نیز مقابل هم به میدان می روند.
در گروه دو، سوئیس با 18 امتیاز، پرتغال با 15 امتیاز، مجارستان با هفت امتیاز، جزایر فارو با پنج امتیاز، آندورا با چهار امتیاز و لتونی با سه امتیاز حضور دارند.
در این گروه رقابت بین سوئیس که رکورد 100 درصد پیروزی در رقابت ها را ثبت کرده با پرتغال برای رسیدن به جام جهانی جریان دارد. پرتغال بعد از باخت در نخستین بازی خود مقابل سوئیس در همه مسابقات پیروز شد. در دیدار برگشت دو تیم در لیسبون در 10 اکتبر سرنوشت تیم صعود کننده را مشخص می کند. 
انتظار می رود هر دو به آسانی در مسابقات بعدی خود پیروز شوند. فردا سوئیس میزبان آندورا است و پرتغال نیز با جزایر فارو روبرو می شود.
مجارستان می تواند با کسب یک یا سه امتیاز مقابل پرتغال در دیدار روز یکشنبه در بوداپست، روند کار را تغییر دهد.
در گروه سه، آلمان با 18، ایرلند شمالی 13، جمهوری چک 9، جمهوری آذربایجان 7، نروژ 4 امتیاز دارند و سن مارینو بدون امتیاز در قعر گروه ایستاده است.
آلمان مدافع عنوان قهرمانی در هر شش مسابقه خود به پیروزی رسیده است. این تیم روز جمعه خارج از خانه به مصاف جمهوری چک می رود. چک برای باقی ماندن در گردونه رقابت ها باید در این دیدار پیروزی کسب کند. 
چک در بازی بعدی خود مقابل ایرلند شمالی نیز نیاز مبرم به پیروزی دارد.
اگر آلمان در پراگ به برد دست یابد، می تواند با شکست نروژ در خانه صعود خود را قطعی کند، مشروط بر آنکه ایرلند شمالی چک را شکست ندهد.
در گروه چهار، صربستان 12، ایرلند 12، ولز 8، اتریش 8، گرجستان 3 و مولداوی 2 امتیازی هستند. 
ولز روز شنبه آینده در یک دیدار سرنوشت میزبان اتریش است. ایرلند خارج از خانه مقابل گرجستان بازی می کند و صربستان از مولداوی پذیرایی می کند. ایرلند روز سه شنبه در دیداری میان دو تیم صدر جدول، میزبان صربستان است. 
در گروه پنج، لهستان 16، مونته نگرو 10، دانمارک 10، رومانی 6، ارمنستان 6، قزاقستان 2 امتیازی هستند. 
روز جمعه لهستان میزبان دانمارک است و در صورت برد می تواند در دیدار بعدی خود مقابل قزاقستان در روز دوشنبه آینده صعود خود را قطعی کند. 
مونته نگرو به سه امتیاز سفر طولانی خود به قزاقستان در روز جمعه نیاز دارد تا برای نخستین بار بلیت جام جهانی را بدست آورد. این تیم بدترین شرایط را در بین 9 تیم رده دومی گروه ها دارد. 
در گروه شش، انگلیس 14، اسلوواکی 12، اسلوونی، اسکاتلند 8، لیتونی 5 امتیاز دارند و مالت بدون امتیاز است. 
اگر چه بعد از تماشای عملکرد تیم انگلیس در جام ملت های اروپا و جام جهانی گذشته باور آن سخت است، اما سه شیرها حریفان سرسختی در رقابت های مقدماتی بوده اند. این تیم در 35 بازی خود در رقابت های مقدماتی از اکتبر 2009 تاکنون شکستی نداشته اند. 
این تیم روز جمعه در دیدار مقابل مالت باید نوار شکست ناپذیری خود را تداوم بخشد. اسلوواکی در یکی از مهمترین دیدارهای گروه، میزبان اسلوونی است. انگلیس روز دوشنبه آینده از اسلوواکی پذیرایی می کند. اسلوونی نیز در خانه منتظر لیتوانی است. 
در گروه هفت، اسپانیا 16، ایتالیا 16، آلبانی 9، رژیم صهیونیستی 9، مقدونیه 3 و لیختن اشتاین بدون امتیاز هستند.
در این گروه نبرد بین اسپانیا و ایتالیا برای صدرنشینی جریان دارد. سرنوشت تنها سهمیه صعود مستقیم این گروه در دیدار روز شنبه آینده دو تیم در مادرید مشخص خواهد شد. 
نوار 56 مسابقه بدون شکست ایتالیا هنوز پاره نشده است و از رقابت های مقدماتی 2006 تاکنون ادامه دارد. اسپانیا نیز از سال 2014 در 14 مسابقه شکست نخورده است. قهرمان جام جهانی 2010 در 10 مسابقه خود از زمان سرمربیگری لوپتگویی بعد از جام ملت های اروپا 2016 باخت نداشته است.
در گروه هشت، بلژیک 16، یونان 12، بوسنی 11، قبرس 7، استونی 4 و جبل الطارق بدون امتیاز هستند. 
بلژیک که تاکنون نباخته است، روز پنجشنبه میزبان جبل الطارق است. بلژیکی ها در آستانه صعود قرار دارند. جبل الطارق در هر شش مسابقه خود شکست خورده و 24 گل دریافت کرده است. 
رقابت برای کسب جایگاه دوم گروه بین یونان و بوسنی جریان دارد. انتظار می رود هر دو تیم در دیدارهای آینده خود پیروزی کسب کنند. یونان میزبان استونی است و بوسنی به مصاف قبرس می رود. 
در گروه 9، کرواسی 13، ایسلند 13، ترکیه 11، اوکراین 11، فنلاند یک، کوزوو یک امتیازی هستند. 
ایسلند که در جام ملت های اروپا 2016 شرکت کرد، اکنون برای نسختین صعود به جام جهانی تلاش می کند. این تیم روز شنبه مقابل فنلاند باید به برد برسد. ایسلند روز سه شنبه آینده در یک دیدار سرنوشت ساز میزبان اوکراین است. 
اوکراین نیز دیدار مهمی را روز شنبه در خانه مقابل ترکیه در پیش دارد. کرواسی صدرنشین گروه، قبل از دیدار برابر ترکیه، باید روز شنبه کوزوو را شکست دهد.






منبع : نوآوران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار