کد خبر: ۴۸۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 30 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰۰۰ دانشجو درخواست نقل و انتقال خود را ثبت کرده‌اند، گفت: نتیجه نهایی این درخواست‌ها فردا پنجشنبه نهم شهریور ماه اعلام می‌شود.

دکتر ابوالحسن ریاضی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مطابق سنوات گذشته، سایت نقل و انتقالات سازمان امور دانشجویان که تحت عنوان سامانه "سجاد" از اول اردیبهشت ماه به منظور ثبت تقاضای دانشجویان فعال بود و علاقه‌مندان به مدت یک ماه فرصت داشتند درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت کنند؛ ثبت درخواست‌ها با در نظر گرفتن مهلت تمدیدشده، دهم خرداد ماه پایان پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد ۹۲۰۰ تقاضا در سامانه نقل و انتقال سازمان امور دانشجویان ثبت شده است که با تقاضای انتقال ۶۰۰۰ دانشجو از سوی دانشگاه مبدا موافقت صورت گرفته است.

دکتر ریاضی گفت: سامانه نقل و انتقال دانشجویان برای اظهارنظر دانشگاه‌ها در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش دانشجو از فردا نهم شهریور ماه جاری بسته خواهد شد و نتایج نهایی به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: بیشترین درخواست‌ها برای نقل و انتقال عمدتا از دانشگاه‌های دولتی و در مقطع کارشناسی صورت گرفت که معمولا این درخواست‌ها بصورت متمرکز از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ است.

به گفته دکتر ریاضی، بر اساس مقررات نقل و انتقالات سازمان امور دانشجویان، درخواست‌ها صرفا به منظور مهمانی صورت می‌گیرد و برای موارد دیگر هیچ انتقالی صورت نخواهد گرفت و درخواست‌های مهمانی نیز باید تابع شرایط خاص باشند، در غیر این‌صورت به آنها ترتیب اثر داده نمی‌شود.

به گفته معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، شرایط خاص برای این درخواست‌ها صرفا برای دانشجویان دختر در صورتی که ازدواج کرده باشند و محل کار همسر آنها در شهر دیگری باشد و بعد از دوره دانشجویی نیز ازدواج کرده باشند، دانشجویانی که در دوران تحصیل دچار بیماری‌های صعب‌العلاج شده باشند که نیازمند درمان در محل دیگری باشند یا مشکلاتی که از لحاظ خانوادگی برای آنها ایجاد شده باشد و برخی موارد خاص دیگر از جمله شرایط نقل و انتقال دانشجویان برای مهمانی محسوب می‌شود.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در پایان با بیان این که درخواست‌های نقل و انتقالات عموم دانشجویان پذیرفتنی نیست، تاکید کرد: در هنگام ثبت نام در دفترچه کنکور به وضوح قید شده است که دانشجویان در انتخاب رشته و محل تحصیل خود دقت کنند، چرا که بعد از پذیرفته شدن نقل و انتقال صورت نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه محل تحصیلی دانشجویان تابع نمره تحصیلی و قبولی آنها است. بنابراین این نقل و انتقالات صرفا برای دانشجویانی که دچار مشکل شده‌اند به منظور فراهم کردن تحصیل آنها در شرایط بهتر صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار