کد خبر: ۴۸۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 30 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از کاهش ۸ درصدی طلاق در برخی استان‌ها خبر داد و بر لزوم راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج تأکید کرد.

ناصر صبحی قراملکی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان افزود: در حوزه ازدواج دو موضوع شکل‌گیری و تحکیم موردبررسی و اقدام قرار می‌گیرد که در سال‌های گذشته تنها به موضوع شکل‌گیری ازدواج پرداخته می‌شد اما در نظر داریم امسال به موضوع تحکیم ازدواج بیشتر از سال‌های گذشته بپردازیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده در ادامه بابیان اینکه استان البرز در بحث ازدواج از استان‌های پیشگام کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: برخی برنامه‌های انجام‌شده در استان البرز در سطح ملی است و نشان‌دهنده آن است که موضوع ازدواج یکی از دغدغه‌های مهم این استان به‌حساب می‌آید.

وی افزود: خیرین زیادی در عرصه‌های مختلف در سطح کشور فعالیت می‌کنند اما در نظر داریم مجمع خیرین ازدواج را در سطح کشور به‌صورت سیستماتیک ساماندهی و راه‌اندازی کنیم.

صبحی قرا ملکی بابیان اینکه کانون تسهیل ازدواج جوانان با همکاری کمیسیون اجتماعی مجلس در راستای تسهیل ازدواج در نظر دارند برنامه‌های شده در راستای افزایش ازدواج و کاهش طلاق را محقق کنند، تأکید کرد: طبق آمارهای موجود وزارت ورزش و جوانان بهترین اقدامات را در حوزه ازدواج انجام داده است.

وی از آموزش دو هزار و ۵۰۰ مدرس در حوزه ازدواج توسط وزارت ورزش و جوانان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه وام ازدواج طی سه سال گذشته رشد سه برابری داشته است، تعاملات وزارت ورزش و جوانان با بانک‌ها در راستای خدمات‌رسانی به جوانان افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده ازدواج را مهم‌ترین مسئله جوانان کشور اعلام کرد و افزود: باورهای فردی و اجتماعی غلط موجب کاهش آمار شکل‌گیری ازدواج شده است.

صبحی قرا ملکی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر آمار ازدواج مربوط به سطوح پایین‌تر جامعه است، خاطرنشان کرد: این مهم نشان‌دهنده آن است که مسائل اقتصادی مهم‌ترین پایه‌های شکل‌گیری ازدواج نیست.

به گزارش مهر، صبحی قرا ملکی در ادامه از کاهش ۲ تا ۸ درصدی طلاق در برخی استان‌ها خبر داد و افزود: این مهم نشان‌دهنده اهمیت ازدواج در سطح کشور است و امیدواریم با پیگیری‌های بیشتر بتوانیم شاهد کاهش آمار طلاق را در سطح کشور باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار