مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک برای کودک، بهمن‌ماه سال جاری در قزوین برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 30 August 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، مژده اروجی مدیرکل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در این اداره کل برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای کانون در چهار سال گذشته پرداخت و گفت: امروز 16 مرکز ثابت، 5 مرکز سیار و یک کتابخانه پستی در استان قزوین فعالیت می‌کند که مرکز سیار شهری در البرز و مرکز روستایی در آوج در سال 95 افتتاح‌شده و به بهره‌برداری رسید.

اروجی با اشاره به این‌که یکی از اهداف کانون گسترش مراکز سیار است گفت: برنامه گسترش مراکز سیار برای ایجاد عدالت فرهنگی و با این هدف که تمامی کودکان و نوجوانان استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشند در دستور کار ما قرارگرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به قدمت 50 ساله کانون در تولید و عرضه محصولات فرهنگی اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های فروش و عرضه محصولات فرهنگی و کتاب و نیز تولید کتاب با جدیت دنبال می‌شود و مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند که محصولات کانون به دست مخاطبان آن برسد.

وی ادامه داد: ما توانستیم تعداد فروشگاه‌ها را افزایش بدهیم و تا پایان سال 96 نیز 4 فروشگاه در شهرستان‌های استان افتتاح خواهیم کرد.

اروجی از افتتاح یک مرکز فراگیر در قزوین خبر داد و اعلام کرد: در این مرکز کودکان کم‌بینا، نابینا و معلول تحت پوشش برنامه‌های کانون قرار می‌گیرند و هدف ما این است که این کودکان بتوانند در کنار کودکان و نوجوانان عادی از فعالیت‌های کانون استفاده کنند.

این مسئول از برگزاری جشنواره ملی فیلم کودک برای کودک در بهمن‌ماه سال جاری در قزوین خبر داد و گفت: این جشنواره پیش‌ازاین در سال‌های 91-92 در کشور برگزار شد، اما پس از آن متوقف شد؛ اکنون فراخوان آن منتشرشده و ما به دنبال آن هستیم که با محوریت استان قزوین این جشنواره بین‌المللی را احیا کنیم، در این جشنواره کودکان فیلم‌هایی را که ساخته‌اند به نمایش درخواهند آورد و سرانجام با داوری کودکان بهترین فیلم‌ها انتخاب خواهد شد و همان‌طور که از نام آن برمی‌آید این جشنواره فیلم کودک برای کودک است.

اروجی در پایان اظهار کرد: ما اکنون بیش از 30 هزار عضو در سراسر استان قزوین داریم و همچنین تعداد 242 هزار و 999 جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موجود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار