نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: روند صدور مجوزهای محیط‌زیستی برای پروژه‌های کلان کرمانشاه بسیار طولانی است.
کد خبر: ۴۸۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 30 August 2017
به گزارش خبرگزاریتابناک به نقل از تسنیم، سید قاسم جاسمی  از طولانی بودن روند صدور مجوزهای محیط زیستی برای پروژه‌های کلان انتقاد و اظهار داشت: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم این روند برای دو پروژه مهم پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی که در مجموع چندین هزار نفر را مشغول به‌کار می‌کند، تسهیل شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریزگردها نیز معضل اصلی دیگر کرمانشاه در سال‌های اخیر بوده است، گفت: در سال‌های گذشته مذاکراتی که با کشور عراق انجام شده بود نتیجه خاصی نداشت و طرف عراقی اعلام کرده بود با این مشکلاتی که در کشور عراق وجود دارد مهار ریزگردها اولویت دهم این کشور هم نیست.

جاسمی با اشاره به اینکه دولت باید برای مردم این استان و شهرستان‌های مرزی تسهیلات ویژه‌ای همچون کاهش تعرفه برق را در نظر بگیرد عنوان کرد: از دولت انتظار داریم که لایحه سختی کار را به مجلس تحویل دهد زیرا اکنون مصرف برق در قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل ذهاب خیلی بالا است و در چنین شرایطی خود ما نباید دست روی دست بگذاریم و باید در حد توان اقداماتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ریزگردها در واقع زندگی مردم این منطقه را تهدید می‌کند، افزود: حداقل کاری که می‌توان انجام داد پرداخت سختی کار به کارمندان دولت در مناطق در معرض ریزگردها 
است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان برای پیشرفت بسیار چشم‌گیر هستند که باید به خوبی از آنها استفاده کرد بیان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار مناسبی است و باید این صنعت را با وجود تالاب‌ها و سراب‌ها، شکارگاه ورمنجه و باینگان، گونه شوکا در کرمانشاه فعال کنیم تا بخشی از مشکلات استان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده کرمانشاه بیکاری است، اظهار کرد: برطرف کردن معضل بیکاری کرمانشاه به واسطه استخدام‌های دولتی قابل برطرف شدن نیست از این رو باید از ظرفیت‌های منطقه برای اشتغال استفاده کرد و مرد‌م‌ کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس زجرهای بسیاری کشیدند و امروز نیز با معضل بیکاری روبه‌رو هستند.

جاسمی با اشاره به اینکه این حجم از بیکاری با روند کار معمولی برطرف نخواهد شد و نیازمند تلاش و کار مضاعف است گفت: در آینده از رئیس سازمان محیط زیست سوال‌های زیادی در مجلس توسط نمایندگان پرسیده خواهد شد زیرا مشکلات این استان زیاد است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار