تور یک روزه ویژه جشنواره تخصصی فیلم و عکس بیطار توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 30 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، جمعی از اعضا و مسئولان انجمن سینماگران جوان و عکاسان خبری استان با حضور در تور یک روزه ویژه جشنواره فیلم و عکس بیطار که توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد شرکت کردند.

این تور با هدف آشنایی فیلم سازان، عکاسان و هنرمندان کرمانشاهی با فعالیت های تخصصی دامپزشکی، انعکاس خدمات این حوزه و همچنین فراهم کردن فرصت حضور هنرمندان در جشنواره تخصصی فیلم و عکس بیطار برپا گردید که در این تور هنرمندان از واکسیناسیون دام های عشایر و نیز نحوه دامپروری صنعتی در استان بازدید، عکاسی و فیلمبرداری کردند.

مجموعه کشت و صنعت شیر و دام کنگاور اولین مقصد گروه هنرمندان بود که افراد با حضور در 
این مجموعه ضمن آشنایی و بازدید از مراحل مختلف پرورش، نظارت های بهداشتی دامپزشکی، شیردوشی، واکسیناسیون و ... در این مرکز به سوژه پردازی با موضوعات مختلف جشنواره و انعکاس سختی های کار دامپزشکی و فعالان این عرصه پرداختند.

حضور در میان عشایر ایل ذوله و تهیه عکس و فیلم از واکسیناسیون دام های آنها از دیگر برنامه تدارک دیده شده برای اکیپ هنرمندان بود که عکاسان در این بازدید سوژه های تخصصی از خدمات دامپزشکی را به تصویر کشیدند.

گفتنی است، سازمان دامپزشکی کشور با همکاری سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی مبتنی بر تبیین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در دامپزشکی به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی و پرداختن به نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه، ارتقای سطح بینش و نگرش جامعه نسبت به ارزش مادی و معنوی و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه، همچنین تبدیل ایران به پایگاه اصلی در حوزه‌های علمی، تخصصی، فرهنگی و سینمایی مرتبط با حوزه دامپزشکی در جهان، نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس«بیطار» را برگزار می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار