رئیس جمهوری ترکیه پیروزی 1922 کشورش در مقابل نیروهای یونانی را که به "روز پیروزی" معروف است، اعلامیه اقتدار برای زندگی مستقل دانست.
کد خبر: ۴۸۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 30 August 2017
به گزارش تابناک : رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: ترکیه همان روش را برای مقابله و شکست تهدیدها، حملات و اقدامات برای خرابکاری علیه استقلال سیاسی و اقتصادی همانطور که در 95 سال قبل انجام داد، ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: جنگ علیه تروریسم شامل سازمان تروریستی فتح‌الله (فتو)، داعش و پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک نمونه‌هایی واضح از اقدامات ترکیه است.

رئیس جمهوری ترکیه در پیامی به اقتدار ملت کشورش در جنگ گالیپولی، جنگ استقلال و شب کودتای 15 ژوئیه 2016 اشاره کرد و گفت: ملت ما به دلیل داشتن این اقتدار، قدرت و ظرفیت مقابله با هر مشکلی را دارند.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه نیز در پیامی به مناسب روز پیروزی بر این مساله تاکید کرد که چگونه تلاش‌های ملت ترکیه به پیروزی در 30 اوت 1922 منجر شد.

وی تاکید کرد که ارتباط قوی میان ملت و دولت باعث این پیروزی بزرگ شد و ادامه داد:‌ گروه‌های قدرتمند تلاش می‌کنند تا جمهوری ترکیه را با کودتا و تروریسم ضعیف کنند اما هرگز به اهداف خود نمی‌رسند و شکست می‌خورند.

خلوصی آکار، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نیز به مناسبت این روز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این "اقتدار" ادامه دارد.





منبع : روزنامه حریت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار