بنابر گفته ی فرمانده یگان حفاظت ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد، دستند با نقش مار دو سر و جام طلا با طلای روز بدل سازی شده هستند.
کد خبر: ۴۸۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 30 August 2017
چند روز پیش در خبرها آمده بود که دو شیء عتیقه که شامل یک دسبند طلا با نقش مار دو سر و یک جام طلا در شهر دیشموک کشف شده است . گویا این دو شیء آنگونه که ادعا شده است عتیقه نیستند. و بارها مسئولین اداره کل میراث فرهنگی از تقلبی بودن درصد بالایی از این اشیا خبر داده بودند.
فرمانده یگان حفاظت ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد از شناسایی و ضبط اشیای شبیه سازی شده در منزل یک فرد در دیشموک خبر داد و اظهار داشت: این اشیای همانند اشیای تاریخی دوره هخامنشی شیبه سازی شده بود .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان ،سرهنگ طاهری با بیان اینکه عده ای از سود جویان اشیایی را بدل سازی می کنند و بنام اشیای تاریخی بفروش می رساند گفت: بر اساس گزارش واصله از یک منبع موثق در شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه که افرادی قصد فروش اشیاء عتیقه در منزل شخصی خود را دارند که پرسنل یگان حفاظت این شهرستان باکسب دستور قضایی و در معیت پرسنل نیروی انتظامی اقدام به ورود به منزل نموده و در حین معامله دو نفر را دستگیر کردند.

ماجرای دستبند با نقش مار دو سر و جام طلا در دیشموک + تصویر

وی تصریح کرد: همراه آنها یک عدد دستبند از جنس طلا روز با نقش مار دو سر و یک عدد جام از جنس طلاروز با نقش سر آهو کشف و ضبط و پس از بازرسی کامل محل به کلانتری شهر دیشموک انتقال داده شده و تحت نظر قرار گرفتند مراتب صورتجلسه گردید و برای انها پرونده قضایی تشکیل گردید .

فرمانده یگان حفاظت ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد اظهارکرد: متهمین به همراه اشیاء مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار