درآخرین روز از هفته دولت؛
درآخرین روز از هفته دولت با حضور استاندار 40 پروژه در حوزه های آب و خاک، کشاورزی، اقتصادی، خدماتی، عمرانی، آموزشی و بهداشتی در دهلران بهره برداری و یا گلنگ زنی شد.
کد خبر: ۴۸۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 30 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ فرماندار دهلران با اشاره به هزینه 480 میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه ها افزود: با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال یک هزار و 400 نفر در شهرستان فراهم می شود.
 
سید حسینعلی موسوی از سرگیری عملیات پتروشیمی دهلران را از مهمترین این طرح ها ذکر کرد و یادآور شد: برای این پروژه بیش از 30 هزار میلیارد ریال هزینه می شود که موجب رونق اقتصادی و اشتغال منطقه خواهد شد.
 
موسوی به کلنگ زنی طرح گازرسانی به روستاهای حاضرمیل، تم تم آب و گلسیری با اعتبار 26 میلیارد ریال اشاره و تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان افتتاح خانه های بهداشت و کلنگ زنی 2 مرکز جامع سلامت در روستاهای بخش مرکزی و موسیان با اعتبار 20 میلیارد ریال در دستور کار است.
 
وی ادامه داد: بهره برداری از واحدهای کارآفرینی و بنگاه های کوچک در شهرستان با اعتبار 10 میلیارد ریال ، آبرسانی به روستاها و اصلاح خطوط انتقال آب روستایی با اعتبار 21 میلیارد و 200 میلیون ریال ، اجرای طرح هادی روستایی با سرمایه گذاری یک میلیارد و 400 میلیون ریال و روکش آسفالت و معابر شهری، بهسازی میادین و توسعه فضاهای سبز در دهلران و میمه با هزینه 12 میلیارد و 700 میلیون ریال از دیگر پروژه های هفته دولت در دهلران است.
 
فرماندار دهلران حجم سرمایه گذاری های دولت تدبیر و امید در شهرستان را یادآور شد و اضافه کرد: طی چهار سال گذشته دولت بخوبی استعدادهای شهرستان را مورد توجه قرار داده و امروز شاهد توسعه منطقه و آغاز عملیات اجرایی پروژه های مهم و تاثیرگذاری همچون ان جی ال 3100 ، پتروشیمی و برق 500 مگاواتی در زمینه اشتغال و تولید هستیم.
 
موسوی با اشاره به پیگیری ها برای پروژه های حوزه راه، نفت و گاز و نیرو در شهرستان از سوی مدیریت ارشد استان و دولت تدبیر و امید گفت: شتاب بخشی در عملیات اجرایی ان جی ال، شروع عملیات چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک، تعریض مسیر دهلران به مهران، فعالیت پتروشیمی دهلران، احداث نیروگاه برق 500 مگاواتی، پیگیری برای رفع مشکلات راه چمسرخ و بازگشایی مرز چیلات از اقدامات مفید و موثر دولت در راستای توسعه شهرستان هستند که به جد دنبال می شوند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این مراسم گفت: ۱۰۰ خانه بهداشت و مرکز بهداشتی در استان در حال ساخت است.
 
دکتر علی دلپیشه در آئین بهره برداری از خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت دهلران افزود: بر اساس یک قرارداد سه جانبه با بهداشت ، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی برای این ۱۰۰ خانه بهداست ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود.
 
وی با اشاره اقدامات بی سابقه دولت در حوزه بهداشت و درمان استان افزود: کار ساخت ۶ مرکز جامع سلامت و بهره برداری و در دست اجرا بودن ۱۰ خانه بهداشت از جمله این اقدامات است.
 
دلپیشه از هزینه ۲۰ میلیارد ریالی برای خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت دهلران خبر داد و گفت: 2 مرکز جامع سلامت در هفته دولت کلنگ زنی می شود.

۶۰ میلیارد ریال برای پروژه های گاز دهلران هزینه می شود
 
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از هزینه ۶۰ میلیارد ریالی برای گازرسانی به روستاهای این شهرستان خبر داد.
 
عباس شمس الهی در آیین کلنگ زنی گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی گفت: گاز رسانی به ۳۲ روستای دشت عباس با ۲۶۰ کیلومتر خط انتقال و ۴ هزار و ۵۰۰ انشعاب با ۹۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.
 
وی اضافه کرد: در هفته دولت گاز رسانی به ۹ روستای دهلران با ۳۰ کیلومتر خط انتقال و برخورداری ۷۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی اجرایی می شود.
 
شمس الهی تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح ها پوشش شبکه گاز در مناطق روستایی دهلران به بیش از ۸۰ درصد می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار