خبرگزاری فرانسه در گزارشی از رقابت های مقدماتی جام جهانی در گروه نخست منطقه آسیا نوشت: تیم ایران با شکایت از شرایط زمین تمرین تیم در سئول، در آستانه دیدار مقابل کره جنوبی باعث به راه افتادن جنگ لفظی بین دو طرف شد.
کد خبر: ۴۸۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 30 August 2017
به گزارش تابناک تهران، تیم ملی فوتبال ایران، فردا (پنجشنبه 9 شهریور) در سئول به مصاف کره جنوبی می رود. تیم ایران در صدر گروه نخست رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا صعود خود را به تورنمنت سال آینده قطعی کرده است. از این گروه دو تیم نخست جواز حضور در جام جهانی 2018 را بدست می آورند. 

کره جنوبی در رده دوم گروه ایستاده است و در آخرین بازی خود مقابل ازبکستان که هفته آینده در تاشکند برگزار می شود، مسابقه سرنوشت ساز دیگری را پیش رو دارد.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ادعای اینکه زمین تمرین اینچئون در فاصله 27 کیلومتری غرب سئول در حد استاندارد کشوری که میزبان جام جهانی 2002 بود، نیست، باعث تنش شد.

سرمربی سابق رئال مادرید اسپانیا به رسانه های کره ای گفت: کیفیت چمن خوب نیست. این چیزی نیست که از کشوری که میزبان جام جهانی بوده است، انتظار داریم.

شین تائه یونگ سرمربی کره جنوبی نیز گفت که وارد جنگ روانی قبل از مسابقه نمی شود. مردم می دانند سال گذشته در دیدار از ایران چگونه با ما رفتار شد. 

وی گفت: نمی خواهم وارد جنگ روانی شوم. فکر می کنم برخورد خوبی با آنها می شود. 

اکتبر سال گذشته کره جنوبی با نتیجه یک بر صفر در تهران شکست خورد. این باخت چهارمین شکست متوالی جنجگویان تائه گوک به دست شاگردان کی روش بود. تیم کره از شرایط زمین تمرین و محل اردوی خود که در فاصله زیادی با ورزشگاه آزادی قرار داشت، ناخشنود بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: جنجال جدید تازه ترین مورد در تاریخ طولانی کشمکش بین دو طرف است. چهار سال پیش، چوی کانگ هی سرمربی وقت کره جنوبی از امکانات تمرینی زیراستاندارد ایران گله مند بود و گفت که خشنود می شود که ایران به جام جهانی 2014 صعود نکند.

کی روش با بیان اینکه چوی شهروندان ایرانی را تحقیر کرده است، خواستار عذرخواهی او شد. 

چوی به جای عذرخواهی پیش بینی کرد که کی روش جام جهانی 2014 را از تلویزیون تماشا کند. اما تیم ایران در سئول با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و به جام جهانی صعود کرد. در آن هنگام کی روش متهم شد به سمت نیمکت تیم کره اشاره گستاخانه ای داشته است و تماشاگران تیم میزبان به سوی بازیکنان ایرانی بطری آب پرتاب کردند. 

در سال 2009 نیز جواد نکونام کاپیتان تیم ایران در آستانه دیدار مقدماتی جام جهانی 2010 بین دو تیم پیش بینی کرده بود که ورزشگاه آزادی به جهنمی برای کره ای ها تبدیل خواهد شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار