مسئول صندوق هنرمندان اداره کل ارشاد قم:
مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم با بیان اینکه از ابتدای امسال پس از چهار سال توقف، بیمه هنرمندان از سر گرفته شد، گفت: هنرمندان و اصحاب رسانه از فرصت بوجود آمده برای عضویت در صندوق اعتباری هنر و بیمه اقدام کنند.
کد خبر: ۴۸۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 30 August 2017
به گزارش تابناک قم، حسین نیازمند با بیان اینکه از مردادماه سال 1392 ثبت نام برای بیمه هنرمندان متوقف شده بود، افزود: با پیگیری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اوایل امسال، مجوز صدور معرفی نامه بیمه برای هنرمندان بار دیگر آغاز شد که این موضوع فرصتی مناسب برای هنرمندان تمام رشته های هنری در صورت داشتن شرایط لازم، برای ثبت نام در صندوق اعتباری هنر و بهره گیری از بیمه هنرمندان و مزایای آن است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 360 هنرمند قمی بیمه شده و یا در حال بیمه شدن هستند، ادامه داد: 30 هنرمند بیمه شده، 130 هنرمند در نوبت بیمه شدن هستند و لیست 200 هنرمند دیگر قمی نیز نهایی شده و به زودی بیمه آنان نیز صادر می شود.

نیازمند با اعلام شرایط مورد نیاز برای عضویت هنرمندان در صندوق هنرمندان گفت: نویسندگان باید دارای 2 کتاب در حوزه بزرگسالان و یا 3 کتاب در حوزه کودکان و نوجوان باشند، ضمن اینکه هنرمندان رشته های تجسمی در همه گرایش ها باید 2 نمایشگاه به صورت انفرادی برگزار و دارای فوق دیپلم از دانشگاه هنر باشند.

وی ادامه داد: بازیگران تئاتر با 7 سال کار مستمر، بازیگران سینما با دارا بودن کارت خانه سینما و اهالی موسیقی نیز با 10 سال فعالیت مستمر می توانند برای عضویت در صندوق اعتباری هنر اقدام کنند.

نیازمند، امنیت شغلی، ایجاد آرامش و افزایش انگیزه برای هنرمندان را از جمله ویژگی های بیمه هنرمندان عنوان کرد و ادامه داد: توصیه ما به هنرمندان عضویت در صندوق و پیگیری موارد مرتبط با مسایل صنفی شان است چرا که عضویت در این صندوق و بیمه شدن موجب امنیت شغلی آنها می شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با مراجعه به سامانه جامع رسانه ای کشور به آدرس http://www.e-rasaneh.ir به عضویت این سایت درآمده و هنرمندانی که دارای شرایط لازم برای عضویت در این صندوق هستند به آدرس قم، خیابان ساحلی، جنب ثبت احوال، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر مراجعه و یا با شماره تلفن 37751466 تماس بگیرند.

نیازمند، با اشاره به ویژگی های بیمه هنرمندان نسبت به سایر بیمه ها گفت: معمولا فرد بیمه شده باید روزانه ٧ ساعت در اختیار کارفرما باشد ولی بیمه هنرمندان برای اینکه هنرمند زمان آزاد برای پرداختن به فعالیت هنری را داشته باشد، از این الزام استثنا شده است.

وی با توجه به تنوع خدمات بیمه تکمیلی هنرمندان گفت: بیمه تکمیلی هنرمندان خدمات درمانی زیادی را پوشش می دهد و هزینه بسیاری از خدمات، بدون سقف پرداخت می شود که این امر موجب رضایت هنرمندان شده است، ضمن اینکه ٧٠ تا ٨٠ درصد مبلغ ثبت نام بیمه تکمیلی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود.

نیازمند گفت: در سال 94، حدود یک میلیارد و 400 میلیون ریال از هزینه های درمانی هنرمندان استان توسط بیمه گر پرداخت شد که این رقم در سال 95 به 2 میلیارد ریال افزایش یافته و پیش بینی می شود که امسال از 2 میلیارد ریال نیز فراتر برود.

نیازمند با بیان اینکه هنرمندان درصورت دارا بودن شرایط امکان عضویت در صندوق اعتباری هنر هستند، گفت: بیمه تکمیلی هنرمندان تمامی خدمات درمانی هنرمند، خانواده وی و حتی پدر و مادر هنرمند را نیز پوشش می دهد. 

وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار هنرمند قمی به عضویت صندوق هنرمندان درآمده اند گفت: از این تعداد 650 نفر بیمه شده صندوق اعتباری هنر و550 نفر از وابستگان تبعی انها نیز به عنوان تحت تکفل بیمه شده اند.

وی اعطای درجه هنری را از دیگر فعالیت های صندوق هنرمندان عنوان کرد و گفت: استان قم بیش از 30 هنرمند دارای درجه هنری است.

نیازمند ادامه داد: هفت استاد با درجه یک هنری معادل دکترا، پنج استاد با درجه دوم هنری معادل فوق لیسانس، 10 هنرمند دارای درجه سه معادل کارشناسی، هشت هنرمند با درجه هنری 4 معادل فوق دیپلم و پنج هنرمند با درجه هنری 5 معادل دیپلم در قم درجه هنری دریافت کرده اند.

وی با برشمردن شرایط لازم برای اعطای درجه هنری گفت: هنرمندان در هر یک از رشته های هنری برای دریافت درجه هنری باید در حوزه های مختلف مربوط به هنر خود فعالیت کرده باشد به طوری که علاوه بر برگزاری نمایشگاه و ارائه اثر در داخل و خارج کشور در جشنواره های مختلف به عنوان داور شرکت و دارای پژوهش در آن رشته هنری و ... باشد.

10 هزار هنرمند و هنرجو زیرمجموعه 9 انجمن فرهنگی هنری در رشته های مختلف هنری در قم فعالیت می کنند.

فعالیت 9 انجمن فرهنگی هنری، وجود 50 آموزشگاه آزاد هنری و موسسه تک منظوره هنری، حضور 9 گروه فعال تئاتر و شمار زیادی از استادان ممتاز و برجسته کشوری در قم، یکی از نشانه های ظرفیت های بالای فرهنگی این شهر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار