همزمان با هفته دولت برای توسعه مهارت آموزی در بین اقشار مختلف جامعه تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش فنی و حرفه‌ای و فرماندهی دریابانی استان بوشهر منعقد شد.
کد خبر: ۴۸۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 30 August 2017
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ظهر امروز در مراسم  انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و فرماندهی دریابانی استان بوشهر با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی برای همه اقشار جامعه ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی، سربازان را در مسیر اشتغال قرار می‌دهد.

سید علی موسوی با تاکید بر مهارت‌افزایی سربازان فرماندهی دریابانی بوشهر خاطر نشان کرد: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای، سربازان را برای ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت مقدس سربازی آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی بر اساس تجهیزات مستقر در پایگاه‌های دریابانی ارایه شود تصریح کرد: سربازان فاقد مهارت پس از خدمت سربازی بیکار می‌شوند از این نظر برای فراهم کردن زمینه اشتغال این افراد طرح مهارت افزایی سربازان اجرایی می‌شود.

فرمانده دریابانی استان بوشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه مهارت آموزی نقشی اساسی در آینده شغلی سربازان وظیفه دارد گفت: باید در این فرصت با ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه ای زمینه اشتغال سربازان وظیفه و ارتقای مهارت آنها را پس از دوران خدمت مقدس سربازی فراهم کنیم.

سرهنگ ولی الله رضایی‌نژاد یکی از دغدغه‌های اصلی کشور را فقدان مهارت در جوانان که سبب افزایش بیکاری آنان پس از خدمت سربازی می‌شود دانست و اظهار کرد: بالاترین رسالت فنی و حرفه‌ای فراهم کردن بسترهای ایجاد اشتغال و ورود نیروی جوان به دنیای کار با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، که این مهم با همکاری فرماندهی دریابانی استان بوشهر محقق می‌شود.

وی  با اشاره به توانمندسازی نیروهای مرتبط با صنایع دریایی در استان بوشهر افزود: با توجه به موقعیت استان برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با صنایع دریایی با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه می‌تواند تحولی بزرگ در توسعه اقتصاد دریایی در استان بوشهر ایجاد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار