دکتر نادر پرور در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان گفت:اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بکارگیری 53 اکیپ ثابت و سیار نظارت های بهداشتی و شرعی را بر دام های قربانیبه منظور تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان انجام می دهد.
کد خبر: ۴۸۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 30 August 2017
دکتر نادر پرور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:این نظارت بهداشتی و شرعی با بهره گیری از توان کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی  طی روز عرفه و  روز عید سعید قربان بر دام های قربانی  به صورت کاملاًرایگان توسط 53 اکیپ ثابت و سیار انجام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد:هم استانی ها و خیرین محترم می توانند دام قربانی خود را از محل هایی که توسط شهرداری مشخص شده و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی می باشد تهیه نمایند.

پرور تصریح کرد:هدف از نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی تامین بهداشت عمومی و جلو گیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان است به همین منظور کلیه شبکه های دامپزشکی و کشتارگاه های دام سطح استان در روز عید سعید قربان، فعال و آماده ارائه خدمات رایگان به هم استانی ها می باشند.

 مدیر کل دامپزشکی استان تاکید کرد:ذبح دام در معابر و خیابان ها علاوه بر انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان موجب آلودگی زیست محیطی می شود به همین دلیل خیرین  می توانند دام های قربانی خود را در نزدیکترین کشتارگاه دام زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی به صورت رایگان ذبح نمایند و یا اگر در منزل اقدام به این سنت نیکو می نمایند می بایست با رعایت کامل مسائل بهداشت فردی و محیطی، اقدام به این کار کرده و در صورت تمایل می توانند از نظارت رایگان بهداشتی دامپزشکی توسط اکیپ های سیار بهره مند شوند.

وی اظهار داشت:توصیه می شود به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت دام قربانی را 24 ساعت و آلایش خوراکی دام (دل، جگر و قلوه) را 48 ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتی گراد) نگهداری کرده سپس اقدام به مصرف آن نمایید.
 
پرور در پایان گفت: سامانه تلفنی چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، آماده پاسخگویی و ارائه خدمات رایگان به هم استانی های عزیز می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار