کد خبر: ۴۸۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 30 August 2017

 گفتگو با وکیل متهم به قتل آتنا/

 آیا اتهام وارده به متهم مبنی بر انجام قتل‌های سریالی صحت دارد؟

متهم هیچ یک از اتهامات حتی اتهامات مربوط به پرونده آتنا اصلانی را قبول ندارد و همه را تکذیب کرده است.

آیا در پرونده آتنا قتل، تجاوز به عنف و سرقت طلاهای متهم به اثبات رسیده است؟

در خصوص تجاوز به عنف شخصا تردید دارم و در این خصوص یقین ندارم؛ زیرا در صفحه ۴۲۷ پرونده، نظریه کمیسیون پزشکی نیز به صورتی قطعی در این خصوص عنوان نشده است اما رئیس کمیسیون پزشکی به صورت حضوری در دادگاه حاضر و با قاطعیت در این خصوص نظر داده است.

سرقت طلاهای آتنا توسط متهم صحت دارد؟

متهم به لحاظ مالی نیازی به طلاهای آتنا که در مجموع ۳ میلیون تومان می‌شود، ندارد و وی عنوان کرده طلاها را به قصد اینکه به خانواده آتنا بدهد، برداشته است.

چرا در این مدت طلاها را به خانواده آتنا تحویل نداده؟

متهم مدعی شده فرصت نداشته و ادعا دارد که قصد داشته آن را در فرصت مناسب به حیاط خانواده آتنا بیندازد.

اگر متهم قصد سرقت طلا و تجاوز به عنف را نداشته است چرا جنازه آتنا را درون بشکه نگه‌داری کرده است؟

در خصوص قتل نظری ندارم چون آتنا در مغازه وی جان خود را از دست داده و من نمی‌خواهم در این خصوص اظهار نظر کنم.

متهم در اظهارات اخیر عنوان کرده آتنا خودش وارد مغازه وی شده به گونه‌ای که متهم با دیدن آتنا در مغازه شوکه شده و از او سوال کرده در مغازه چه می‌کند و سپس مشاهده کرده که آتنا روی زمین افتاده چگونه ممکن است کودکی که روی زمین افتاده پاسخ سوال متهم را داده باشد؟

همه اینها در جلسه دادگاه، بازپرسی و بازجویی از متهم سوال شده است و وی پاسخ داده که تحت فشارهای متفاوت بوده و برای همین صحبت‌های متناقضی انجام داده است.

با توجه اینکه اولیای دم و اهالی پارس آباد خواستار اعدام در ملاعام هستند شما در صورت رای دادگاه مبنی بر اعدام در این خصوص اعتراضی و دفاعیه خاصی خواهید داشت؟

به عقیده من اگر تمام اتهامات ثابت و رای مبنی بر اعدام باشد بهتر است متهم در زندان حکم اجرا شود زیرا به هرحال خانواده متهم که نباید به واسطه اشتباه متهم، دچار اخلال در زندگی‌شان شود و این موضوع به آبروی آنها هم وابسته است.

با توجه به حساسیت پرونده قتل آتنا آیا در خصوص وکالت متهم حواشی برای شما ایجاد شده است؟

در جرایمی که مجازات آن موجب سلب حیات، حبس ابد، قصاص عضو یا قصاص نفس باشد، اگر متهم برای خود وکیلی تعیین نکند دادگاه ملزم است وکیلی را تحت عنوان وکیل تسخیری به وی معرفی کند. بنده هم به عنوان وکیل تسخیری از سوی دادگستری انتخاب شدم اما باید بر اساس وظایف قانونی باید در حد توان علمی از وی دفاع کنم.

انتهای پیام/خبر آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار