مالمیر با اشاره به اینکه یکی از اهداف موجود در توسعه گردشگری ساخت هتل‌های یک و دو ستاره است، گفت: هتل فدک با زیربنای 2 هزار و 797 متر مربع در 4.5 طبقه ساخته خواهد شد و برای 25 نفر اشغال‌زایی ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۴۸۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 30 August 2017
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: تعداد هتل‌های در حال ساخت همدان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، علی مالمیر در مراسم افتتاح بنیاد ایران‌شناسی شعبه همدان با بیان اینکه این بنیاد در همدان زمینه شناخت این سرزمین پر رمز و راز، و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را فراهم می‌کند، اظهار کرد: ضرورت دارد که بسیاری از ناشناخته‌‌های استان شناخته شود و ما باید به این امر بپردازیم.

وی با اظهار امیدواری از این که بنیاد ایران‌شناسی در همدان زمینه‌ای برای معرفی بیشتر گذشته فراهم کند، افزود: از حمایت‌های استاندار و معاون سیاسی امنیتی او در تأسیس شعبه این بنیاد تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان همدان همچنین درمراسم کلنگ‌زنی هتل دو ستاره فدک در شهر مریانج اظهار داشت: در چارچوب هدف‌گذاری و توسعه استان بر مبنای توسعه گردشگری، اجرا وساخت مراکز گردشگری و هتل مورد توجه قرار گرفته است.

وی از ساخت 10 هتل در همدان خبر داد و افزود: ایجاد دو یا سه هتل در همدان نیز موافقت‌های اولیه را طی می‌کند و اگر این تعداد نیز اضافه شود، تعداد هتل‌های در حال ساخت در استان بالا خواهد رفت.

مالمیر با اشاره به اینکه یکی از اهداف موجود در توسعه گردشگری ساخت هتل‌های یک و دو ستاره است، گفت: هتل فدک با زیربنای 2 هزار و 797 متر مربع در 4.5 طبقه ساخته خواهد شد و برای 25 نفر اشغال‌زایی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این مجموعه 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد، افزود: ساخت چنین هتل‌هایی در اشتغال‌زایی نیز بسیار اهمیت دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز اظهار کرد: در حوزه گردشگری، مطالعه‌ای در استان انجام شد و همدان را به دو حوزه تقسیم کرد یکی بخش آموزش عالی و دیگر ظرفیت گردشگری.

محمدابراهیم‌ الهی‌تبار با تأکید بر اینکه از اولویت‌های چشم‌انداز جمهوری اسلامی افزایش تعداد گردشگر به 20 میلیون نفر بوده، افزود: خوشبختانه بعد از برجام حضور گردشگران و توریست‌ها در کشور افزایش یافته که به تبع آن همدان نیز بی‌بهره نمانده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اهمیت ایجاد هتل در شهر مریانج افزود: شهر مریانج چون نزدیک به شهر همدان است، ظرفیت توسعه دارد و می‌تواند حوزه دانشگاهی و خدمات برتر و گردشگری را در خود جای دهد.

وی در مراسم افتتاح سیستم گرمایشی دبیرستان شهید کورچی نیز با بیان اینکه این پروژه شاید کوچک باشد اما از موضوعاتی بود که در شورای آموزش و پرورش مورد بحث قرار گرفت، تصریح کرد: برای ایجاد سیستم گرمایشی استاندارد منابع ملی و استانی در نظر گرفته شد.

الهی‌تبار با تأکید بر اینکه تمام مدارس استان باید به سیستم حرارتی ایمن مجهز شوند و پذیرفته نیست آموزشگاهی مشکلی در این زمینه داشته باشد، گفت: در این خصوص مدیر مدرسه و منطقه مس‍ؤولیت مستقیم دارد و خوشبختانه پیگیری خوبی شده تا با حداقل امکانات، تصمیماتی گرفته و طرح به خوبی اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار