مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام درخواست توجه بیشتر مسئولان به تخصیص اعتبار بیشتر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان شد.
کد خبر: ۴۸۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 30 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حبیب الله بخشوده اظهار کرد: نهادهایی که دارای برنامه و فعالیت های فرهنگی هستند و به ویژه دستگاه هایی که با قشر کودک و نوجوان در ارتباط هستند برای تاثیرگذاری برنامه های خود نیازمند تامین اعتبار و امکانات و تجهیزات هستند.
 
وی افزود: در سال گذشته 2 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام اختصاص یافت که این مبلغ جوابگوی نیازهای کانون نبود و باید در تخصیص اعتبار به کانون تجدید نظر شود.
 
بخشوده گفت: به عنوان مثال هم اکنون مرکز سراباغ آبدانان برای تکمیل به مبلغ سه میلیارد
ریال اعتبار نیاز دارد که تامین این مقدار هزینه نیازمند تخصیص اعتبار از سوی مسئولان استانی است.
 
وی با بیان اینکه احداث مرکزفرهنگی هنری و آموزشی جدید برای کودکان و نوجوانان در یکی از متراکم ترین مناطق شهر ایلام از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: برای ایجاد این مرکز هفت میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
 
وی با اشاره به این موضوع که احداث این مرکز فرهنگی هنری یک طرح ملی با زمان احداث یکساله است، تاکید کرد: تعیین مکان برای ساخت این ساختمان باید از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام مشخص شود.

**
بخشوده در ادامه گفت: یکی از طرح های خلاقانه و آموزشی برای اعضای کانون طرح خلاقانه آشیانه مهر است که در این طرح اعضا و مربیان کانون با اشیاء مختلف اقدام به ساخت لانه پرندگان می کنند.
 
وی توضیح داد: در این طرح آموزشی اعضا ضمن پرورش خلاقیت و استعداد خود در زمینه ساخت کاردستی، فرهنگ زیست محیطی و علاقه انها به طبیعت، پرندگان، محیط زیست و حیات وحش نیز تقویت می شود.
 
وی یادآور شد: آموزش سفال و کار با چرخ های سفال گری یکی از بخش های مراکز کانون که همواره مورد توجه و علاقه کودکان و نوجوانان است و اکنون 10 چرخ سفال در مراکز استان ایلام فعال است و توسعه این بخش مفرح را در دستور کار داریم.
 
به گزارش تابناک ایلام، 22 مرکز ثابت و سیار شهری و روستایی فرهنگی، آموزشی و هنری با بیش از 17 هزار عضو در استان ایلام فعال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار