کد خبر: ۴۸۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 30 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ بیش از 166 میلیون ریال با هدف کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بهاباد در سه ماهه نخست سال 96 هزینه شده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد به تشریح مجموعه فعالیت های حمایتی این نهاد در بخش بیمه، بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت در سه ماهه نخست سال 96 پرداخت.

رمضان باقری، مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد با اشاره به رشد 103 درصدی پرداخت کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال در فصل بهار 96 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: بیش از 166 میلیون ریال با هدف کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بهاباد در سه ماهه نخست سال 96 هزینه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه، بیان کرد: سوء تغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد، عدم کنترل این بیماری توسط افراد، عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد افزود: 77 نفر از کودکان کمتر از شش سال این شهرستان در سه ماهه ابتدای سال جاری سبد غذایی دریافت کردند، سوء تغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند، از این‌رو کمیته امداد توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و پرداخت کمک‌ هزینه‌های درمان مددجویان یکی دیگر از رویکردهای حمایتی کمیته امداد است، افزود: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در سرفصل‎های مختلفی از جمله پرداخت هزینه های دارو، خدمات تشخیصی، بستری، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بستری، پاراکیلنیک، نگهداری بیماران، هزینه سفر و اقامت، لوازم پزشکی، کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی نیازمندان و خدمات درمانی بیماران خاص انجام می شود.

 باقری با اشاره به افزایش 178 درصدی پرداخت هزینه بهداشت و درمان مددجویان بهابادی در سه ماهه ابتدای سال 96 در مقایسه با مدت مشابه در سال 95 ، گفت: 50 میلیون ریال در سه ماهه نخست امسال به بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت اختصاص پیدا کرد.

وی در خصوص بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال بیان کرد: کمیته امداد به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تا زمان برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی و احراز شرایط لازم جهت استفاده از مزایای بازنشستگی، اقدام به پرداخت بیمه های اجتماعی می کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین زنان سرپرست خانوار از جمله افرادی هستند که در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند، گفت: کمیته امداد به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تا زمان برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی و احراز شرایط  لازم جهت استفاده از مزایای بازنشستگی، اقدام به پرداخت بیمه های اجتماعی می کند.

وی ادامه داد: 384 میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی 119 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال این شهرستان در بهار 96 پرداخت شده است.

شایسته ذکر است؛ 973 خانوار مددجویی با جمعیت یک هزار و 875 نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان بهاباد استفاده می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار