مدیر کل نوسازی مدارس فارس گفت: 31 طرح آموزشی و فرهنگی با صرف 104 میلیارد ریال، هفته دولت در این استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۸۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 30 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمد دست نیان بیان داشت: از مجموع هزینه صرف شده برای این طرح ها، 42 میلیارد ریال آن را خیرین مدرسه ساز استان فارس پرداخت کرده اند و 62 میلیارد ریال مابقی از محل اعتبارات دولتی تامین شده است. 
وی افزود: این طرح های آموزشی شامل، 13باب دبستان ابتدایی با ظرفیت 70 کلاس درس است که در فضایی با زیربنای 6هزار مترمربع احداث شده است. 
دست نیان گفت: سه باب آموزشگاه متوسطه با 20 کلاس درس که در زمینی با زیر بنای 2 هزار مترمربع بنا شده در زمره این طرح های آموزشی به شمار می آید.
وی ادامه داد: همچنین 15طرح فرهنگی شامل مسجد، کانون فرهنگی و دارالقرآن که در مجموع در فضایی به وسعت پنج هزار و 500 مترمربع احداث شده از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت در استان فارس به بهره برداری رسید. 
دست نیان در بخش دیگری از مطالب خود گفت: هم اکنون 10 هزار کلاس درس غیر مقاوم در برابر زلزله در استان فارس وجود دارد که این رقم، 25 درصد کل کلاس های درس این استان را تشکیل می دهد. 
وی بیان کرد: برای مقاوم سازی این تعداد کلاس درس به هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص آن می توانیم آنها را در مدت پنج سال ایمن سازی کنیم. 
دست نیان، همکاری خیرین مدرسه ساز را در ساخت واحدهای آموزشی در استان فارس قابل تقدیر دانست و گفت: بیش از سه هزار خیر این استان، سالانه در ساخت 25درصد از مدارس فارس مشارکت دارند.
وی ادامه داد: در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که اردیبهشت 96 برگزار شد، خیران استان فارس متعهد به تامین بیش از 840 میلیارد ریال برای احداث فضاهای آموزشی و پرورشی در این استان شدند. 
از دوم تا هشتم شهریور در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار