کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان از توزیع یک هزار و ۶۸۰ سبد غذایی ویژه کودکان مبتلا به سوء تغذیه، در سال ۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 30 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مریم جلوداری کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان گفت: طرح «همسفره» با هدف کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اجرا می‌شود.


او هدف از این طرح را بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانواده‌های نیازمند و آموزش مادران برای تغذیه سالم بیان کرد و ادامه داد: این سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌گیرد که دچار اختلال رشد یا سوء تغذیه هستند و براساس معرفی مرکز بهداشت و ارزیابی حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، عدم تمکن مالی آن‌ها به اثبات رسیده باشد.


جلوداری با اشاره به اینکه این طرح از آبان سال ۱۳۹۳ آغاز شده است، افزود: هر ماه ۱۴۰ کودک در شهر و روستا از این کالا‌ها بهره مند می‌شوند که این سبد غذایی ماهیانه به ارزش ۷۴۸ هزار ریال و شامل برنج، ماکارونی، گوشت، تخم مرغ، شیر، پنیر، کره، روغن مایع، عدس و سویا است.


وی از برگزاری دو جلسه آموزشی ویژه مادران کودکان تحت پوشش این طرح در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: مادران این کودکان می‌بایست ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی برگزار شده، برای دریافت مشاوره و راهنمایی به کلینیک تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت (رئیسی) مراجعه کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار