مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قم:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: با بهره‌برداری و تجهیز از ۱۲۶ پروژه‌ای که از سال ۹۲ شروع کرده‌ایم بالغ‌بر ۲ هزار و ۷۰۰ شغل در بخش گردشگری ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۸۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲ 30 August 2017
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی در مراسم افتتاحیه یک هتل چهار ستاره در قم اظهار داشت: برای اینکه مدت‌زمان ماندگاری زائران به استان را افزایش دهیم باید زیرساخت‌های آن را در شهر به وجود بیاوریم.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی 3 سال اخیر در استان در زمینهٔ هتل داری افزود: در 3 سال اخیر 126 پروژه بزرگ و کوچک در استان به اعتبار 350 میلیارد و 400 میلیون تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است که سبب شده بیش از 3 هزار تخت به ظرفیت‌های گردشگری استان اضافه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اهمیت پروژه‌های عمرانی در بخش گردشگری را مورد توجه قرار داد و گفت: با بهره‌برداری و تجهیز از 126 پروژه‌ای که از سال 92 شروع کرده‌ایم بالغ‌بر 2700 شغل در بخش گردشگری ایجادشده است همچنین 50 طرح دیگر نیز در استان در دست ساخت است.

رضایی با تأکید بر ظرفیت‌های گردشگری استان تصریح کرد: مناطق بکر و دست‌نخورده استان مانند حوض سلطان، زیبایی‌های گردشگری منطقه کهک و تایگان از ظرفیت‌های بالای استان در بخش گردشگری هستند که با برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توانند در آینده گردشگری استان نقش به سزایی را ایفا کنند.

وی عنوان کرد: تأسیسات گردشگری یکی دیگر از توان‌های بالای استان در زمینهٔ ایجاد اشتغال است که  تاکنون با هزینه‌ای 2 هزار و 700 میلیون تومانی در این بخش برای 600 نفر شغل مستقیم ایجادشده که ظرفیت استان بسیار بیشتر از آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم تأکید کرد: در زمینهٔ گردشگری 8 هزار تخت جدید دیگر نیز در دست‌ ساخت است که با 11 هزار تخت قبلی ظرفیت استان به 20 هزار تخت می‌رسد درحالی‌که در افق 1400 باید این ظرفیت به 30 هزار تخت برسد.

رضایی رمز ماندگاری  بیشتر زائران در استان را تعامل تمام دستگاه‌ها دانست و گفت: برای رونق صنعت گردشگری و توریست در قم باید بانک‌ها، شهرداری و دستگاه‌های دیگر همدلی و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند تا مکان‌های تفریحی و سرگرمی بیشتری در استان شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: در کارگروه اشتغال نزدیک به 500 میلیارد تومان برای رونق اشتغال در نظر گرفته‌شده است که اولویت اول به تسهیلات گردشگری اختصاص داده‌شده که در سال گذشته نزدیک به 80 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق ملی  و 75 میلیارد تومان نیز بخش خصوصی در بخش گردشگری هزینه کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ابراز کرد: دولت در چهار سال اخیر تنها 10 میلیارد تومان برای گردشگری در استان اعتبار صرف کرده است اما در هفته دولت 20 پروژه دولتی از محل اعتبارات عمرانی استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی  ادامه داد: سه هتل سه ستاره، سه مهمان‌پذیر، یک سفره‌خانه و یک هتل آپارتمان هشت پروژه‌ای هستند که در هفته دولت بااعتباری بالغ‌بر 65 میلیارد تومان از  بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد که  درمجموع 108 اتاق، 800 تخت، 760 صندلی خواهند داشت که  برای 171 نفر نیز اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم افزود: با توجه به رکود اقتصادی کشور در سال‌های اخیر؛ در بخش گردشگری یک نفر ورشکسته نداشتیم.

رضایی با انتقاد از تأخیر افتتاح و بهره‌برداری از فرودگاه قم نیز خاطرنشان کرد: اگر این فرودگاه تجهیز و به بهره‌برداری برسد تحول خوبی را در زمینهٔ جذب گردشگر و توریست به استان می‌تواند داشته باشد که امیدواریم با واگذاری آن به پیمانکار جدید این اتفاق زودتر بیفتد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار